Gå til innhold

Norskweb.net svindel eller rot


Anbefalte innlegg

For en tid tilbake , nærmere bestemt juletider, så var det kjempe tilbud ved kjøp av domener , shell konto , webmail , web osv.

Mange gikk rett på og kjøpte seg disse tilbudene.

Mange fikk domenene med engang og etterhvert fikk vi bare beskjed om at det var mye å gjøre om dagen. Og ting tok lengere og lengere tid.

Plutselig , en dag så var alt lagt ned. :thumbdown:

Jeg hadde riktig nok fått noen domener , men ikke langt i fra alt jeg hadde fått.

Så nå sitter jeg igjen med ingen domener , konto , webhotell osv.

Ikke nok med det , jeg betalte for nye domener . Som enda ikke har blitt registrert. 500,- rett vest. Ikke det at jeg går konkurs av disse pengene , men det er selve irritasjonen.

Vurderte lenge å gå til anmeldelse. Men tenker da 2 sek etterpå . Politiet gidder ikke slike saker .

Og jeg er nok ikke alene om Norskweb

Flere hadde lagret en masse dokumenter og webside på denne serveren.

 

Nå ser man at servern er oppe igjen. Jeg prøver da å få kontakt med såkalt ansvarlige. Ingen svarer. Verken på mail eller mobil.

Kunne tenkt meg de domene jeg har og resterende pengene jeg har utestående.

 

Så det jeg lurer på er om noen andre har samme problem med norskweb.net .

Så ikke jeg er alene om å anmelde det her.

 

Mvh.

Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endelig!

Har igrunnen ventet på denne tråden. I juletider bestilte også jeg 2 domener og betalte forskudd på disse. Pr i dag (etter utallige purrebrev) har jeg enda ikke sett noe til pengene eller domene. Jeg har også en kamerat som sliter med det samme problemet.

 

Etter å ha undersøkt litt har jeg kommet frem til at norskweb.net ikke er et registrert selskap i brønnøysund registeret. Eieren av domenet har følgende personopplysninger:

 

Jagland, Erik [email protected]

Ekornveien 3

Tofte 3482

Norway

+4795709683

 

Etter dette å dømme har vi nok info for å anmelde ham til økokrim for økonomisk mislighold og svindel. Jeg tror neppe vi noen gang kommer til å se de pengene eller domeneregistrering vi har etterspurt fra norskweb.net, men vi kan hindre andre i å gå i samme felle.

 

Ser gjerne flere innlegg som har hatt samme problem med omtalte slik at vi kan legge ved en protokoll over antatt inntekt vedkommende har hatt i anmeldelsen.

 

Her må vi gjøre noe

Lenke til kommentar

Etter litt purring i juletider fikk jeg tilgang til en ftp server, ikke nok med det så hadde jeg tilgang til hele ftpservern, men klarte å luke meg fram til min "mappe".

 

Grunnen til at det hadde tatt lengre tid en planlagt var "eksamenstider".

 

Norskweb.net bruker www.godaddy.com til å registring av sidene.

 

Har siden en stund etter jul gitt opp alle forsøk på å få kontakt med Norskweb.net, får ingen svar.

Lenke til kommentar

Takk , jeg kjedet meg egentlig på jobben og leste om "blitt lurt på bruktmarked" .

 

God og vite at jeg ikke er alene om det.

Tror faktisk det er veldig mange der ute som sitter med irritasjon og fortvilelse.

Hadde vært fint og fått skikkelig oversikt over hvor mange det er.

 

Så tips til folk når dere registrerer domener. Ikke betal i forskudd , be om regning etter at domenet/webhotellet er registrert.

 

Ikke minst , sjekk www.whois.com om at det står i deres navn.

Fant ut at alle domene jeg har liggende står i hans navn.

Noe som egentlig ikke skal gjøres . Jeg har kjøpt og betalt for at de skal stå i mitt navn.

 

Edit

Etter å ha undersøkt litt har jeg kommet frem til at norskweb.net ikke er et registrert selskap i brønnøysund registeret

 

Det STOD klart og tydelig at det var registrert med org.nr.

Dumme nok som vi var så sjekket vi aldri ut det.

 

Men hvis du ser på linken www.norskweb.net , så ser det ut som han ikke har gitt seg.

Endret av lie
Lenke til kommentar
Er det snakk om en tenåring som har tatt på seg litt mer ansvar en det han kan mestre? Virker nesten slik.

 

Absolutt.

Slik ting tok lenger og lenger tid.

Og til slutt gitt helt F*.

 

Noen andre som har opplevd det med andre "seriøse" webhotell ?

 

Edit :

Tror norskweb.net har konto her på Forumet.

Snublet over nicknamet her inne . Prøvde å få kontakt i han der og.

Vet ikke om jeg vil gi ut det ,tenk om jeg tar feil ?

Signaturen er fornavnet hans og nicket er det samme .

(kan jeg ta så feil?)

Endret av lie
Lenke til kommentar

Norskweb har igrunn funket bra i en lengre periode, fram til jul 2003. Jeg hadde akkurat kjøpt og betalt for 5 domener da det begynte å gå nedover. Heldigvis fikk jeg raskt flyttet over domenene mine til en annen dns-server før alt gikk helt ned.

Så nå er det bare et webhotell jeg ikke har, og jeg føler ikke helt at dette er noe å anmelde for. Jeg skjønner ikke hvorfor Erik prøver igjen og igjen når han ikke klarer å holde det han lover i en uke engang. Anmeld dere som har noe å anmelde for!

Lenke til kommentar

Forresten, har noen lest på websiden i det siste?

 

Quote fra webside:

For de som ikke har fått opp de produktene de har bestilt så vil de få det dobbelte tilbake. Har de bestilt f.eks. webhosting for 200,- vil de få igjen produkter (webhosting, mail, mysql osv) for 400,-. Samme gjelder domener, har du bestilt domene og betalt f.eks. 149,- så vil du få tilbake i produkter for 298,-.

 

...Skal man tro dette?

Lenke til kommentar

hehe.

da får jeg masse webplass jeg da ? ;)

 

Vet ikke helt om jeg skal tro på det , jeg foretrekker å få igjen pengene mine og domenene overført til mitt eget navn

 

 

Edit

til dere som går på navn , bruk heller norskweb , og ikke person navn.

Litt kjipt å bli mot anmeldt pga. person angrep.

Takk

Endret av lie
Lenke til kommentar
Norskweb har for tiden ferie. Dette betyr at vi ikke er å nå på telefon. Vi har hatt endel kontakt med kunder i det siste på min private mobiltelefon, og de har fått samme beskjed som jeg legger ut her nå

 

Hehe, litt fin formulering.. Vi .. har hatt kontakt med kunder i det siste på min private mobiltelefon.

 

Absolutt en tenåring som har gapt over for mye, og i tillegg er for uprofesjonell til å drive noe sånt... Virker det som iallefall..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...