Gå til innhold

Hvordan få ore og penger i Gothic 1?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp begynt å spille og lurer litt på hvordan man får tak i penger og ore?

Har funnet noe som heter Ore Nugget og lurer på om jeg kan bruke det til kjøp av ting?

Har også en tendens til å dø veldig lett og lurer på om det er noe jeg gjør feil? (Har enda ikke fått mulighet til å kjøpe bedre rustning/våpen)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

G2 er vanskelig i begynnelsen. Beste måten å få penger lett er enten å bli "lærling" hos smeden og lage sverd å elge, eller bli lærling hos han hunteren og selge skinn, klør og tenner fra det du dreper.

Og det med atdu dør mye er vel ikke så mye å gjøre med. Hold deg unna de skumle fiendene i begynnelsen, og sett noen poeng på kamprelaterte skills. Fightinga bli mye lettere når du lærer deg combo-angrep. Da kan du banke det meste med litt flaks.

Skrevet

Det er vel en del ting du kan gjøre, stjele fra folk, finne ting og selge dem eller bare gjøre oppdrag og kanskje få noe ut av det.

Du burde gjøre oppdrag uansett for å få mer experience point og så gå opp i level for å kunne trene deg i slåssing for eksempel. Etter hvert som du går opp i level er det bare å slå ned folk og ta det de har etterpå, men pass på å gjøre det i steder hvor det ikke er folk som bryr seg.

Du kan jo også løpe rundt og plukke opp det du finner liggende, så kan du gå til folk som selger ting og gi det til dem så får du penger av dem. Men ikke selg alle plantene og sånn du finner siden du kommer til å trenge de når du har lite liv.

Noe annet er å gå inn i teltene til folk og ta det de har liggende der og så selge det videre. Hvis du ikke har lært å snike deg rundt, så kan du bare sideteppe (gå sidelengs) så pleier de ikke å høre deg hvis det er noen inni der når du skal stjele. Det funket for meg å både Gothic 1 og 2, jeg brukte aldri noen poeng på å lære meg å snike.

Uuu må stikke på jobbintervju nå. Lykke til med spillinga, Gothic er et bra spill! :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...