Gå til innhold

Fra 1 harddisk til 2 i raid 1


Anbefalte innlegg

Jeg har en 120GB harddisk og har bestillt en ny 120GB harddisk nå. Jeg har en serial-ata raid kontroller og vil gjerne sette opp raid 1 (mirroring) med de to harddiskene.

 

Noen som vet om jeg må formatere begge harddiskene før jeg setter de i raid 1, eller om den nye harddisken automatisk kan kopiere innholdet på den disken jeg bruker nå om de settes i raid 1 (eneste harddisk jeg har er den 120GB'en, har en del viktig på den så formatering er uaktuellt så lenge jeg ikke får kopiert innholdet ett annet sted).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er feil det syar2003 sa.

det holder med å formatere den nye harddisken.

Når du velger RAID sett i bios på RAID1 spør bios om du skal kopiere data fra den eksisterende til den nye harddisken som du skal ha i RAID1

Ikke noe problem, gjorde det i forige uke.

Lenke til kommentar

Mulig det . Spørs vel hvilken kontroller det er og om man benytter

0 eller 1 .

Raid 0 på mitt nforce med silicon 3112 gjør det iallefall ,har

ikke prøvd raid 1 på dette enda.

Beklager hvis jeg har tatt feil .

 

...

Uansett , å gjøre om fra singel disk til raid uansett type uten å ta backup

er dumt.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Takk for svar magnum76!

 

Med raid0 var jeg jo ganske sikker på at en må formatere, men jeg tenkte det kunne være litt annerledes med raid1. Da slipper jeg å spre 120 GB rundt omkring på de andre maskinene her på nettverket, mye enklere :)

 

Er vel ikke stor vits med å ta backup når jeg går fra en til to i raid 1. Innholdet på den disken jeg allered har noe på forandres vel ikke etter den er satt i raid 1?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...