Gå til innhold

usb 2.0 og firewire...


Anbefalte innlegg

Lurte på å kjøpe meg et kort som støtter et eller begge disse standardene... Det er vel kanskje ikke et "must" enda, men flere og flere ting bruker jo en av delene...

 

Lurte på et "sunsway"-kort hos Komplett, med 2 stk IEEE1394 og 3 stk USB. Dette koster jo 717 kroner, og siden jeg skal bestille noen andre ting, så tenkte jeg jeg kunne ta med et sånt kort.

 

Så spørsmålet: Er det noen slike kort som er noe særlig bedre enn andre, og siden komplett bare har dette merket, er dette da et helt "greit" merke?

 

Hvis noen har erfaringer er jeg takknemlig. Har kjøpt digitalt videokamera i familien, og da er det greiere med firewire enn med vanlig usb...

 

bertie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Firewire er etter det jeg har sett fortsatt best, for drivere og program er ikke optimalisert for usb2 enda.

 

Dessuten kommer de fleste digitale kameraer fortsatt med firewire. Like greit å ha begge to når han først kjøper et ekstra kort. koster vel ikke så mye for 2 ekstra firewire kontakter?

 

Ps.

Trenger du nytt lydkort kan du jo kjøpe creative sin nye lydkortserie der du får med en firewire kontakt.

så kan du kjøpe bare et usb2 kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...