Gå til innhold

Oppladningsprosedyre for SE K700


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt Sony Ericson K700. Eneste minuset jeg hørte om den var litt dårlig batteri, men jeg hørte også folk si at de hadde bare gode erfaringer med dette. Så derfor lurte jeg på om de som hadde greie på det her, kunne ha skrevet en guide/gjennomgang av hvordan jeg kan optimalisere batteriet før bruk. Hadde vært til stoooor hjelp.

 

Den er allerede i lading og er snart ferdig. Er det noe mer jeg kan gjøre?

Håper noen er greie og vil hjelpe meg.

Endret av Ozzi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier at den ikke skal være på nener du da at den ikke skal lyse og vise det lade ikonet. For det gjorde den automatisk med en gang.

 

Takk for responsen. Men den hjelper lite hvis folk driver å motsier hverandre hele tiden. Skal jeg bare lade den en gang eller flere ganger?

Lenke til kommentar
Når du sier at den ikke skal være på nener du da at den ikke skal lyse og vise det lade ikonet. For det gjorde den automatisk med en gang.

 

Takk for responsen. Men den hjelper lite hvis folk driver å motsier hverandre hele tiden. Skal jeg bare lade den en gang eller flere ganger?

Gjør nøyaktig som manualen sier, ikke hør på andre.

 

Dette kommer ingen til å bli enige om uansett, så da kan du likesågodt høre på hva SonyEricsson har å si.

 

Hvis ikke manualen har noe spesielt å si om førstegangslading er det ingen grunn til å tro at det ikke skal være normal lading første gang.

Lenke til kommentar
lad i 16 timer. men ikke ha telefonen på. etter hver gang det står at den er full ladet, tar du ut kontaken, lar tlf "hvile" i noen min, så sette i laderen igjen. på denne måten "lurer" du laderen.

har du i det hele tatt K700i? lade den i 14 timer de første gangene.. du kan ikke lure mobilen. den starter bare på nytt. men det varer i 3 min.. bare la den stå i i 14 før du tar den ut.. :yes:

Lenke til kommentar

Thord: Og hvis ladingen stopper etter 2-4 timer så betyr det at den er ferdig ladet. Selv etter aller første lading. Den lader ikke i hele 14 timer hvis du tror det.

 

Ozzi: Gjør som bruksanvisningen sier. Sier den 4 timer eller lad til ladesymbolet er borte, så betyr det at den er ferdig ladet.

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar
Det var et spørsmål det jeg kom med. Har ikke peiling på lading jeg. Er derfor jeg så gjerne vil ha deres hjelp. :blush:

Ingen av oss har noe peil på det her, gjør som manualen sier :)

 

Hvorfor skulle selveste manualen ta feil? SE vil da ikke at vi skal sitte med dårligere batteri enn vi kunne, eller hva..

Lenke til kommentar

SE vil sikkert ikke det nei. Men i manualen står det bare hvordan du skal lade den generelt, ikke noe om åssen man lader den FØRSTE gangen. Så jeg er svært forvirra nå. Skulle ønske jeg hadde spurt han fyren i EL-Kjøp når jeg kjøpte den.

 

Han sjekka litt på dette forumet: http://forum.sonyericsson.no/viewforum.php?f=32 og ein fyr som kaller seg "oea" virker som han har peiling. Har han rett i det han sier?

 

Min mobil står nå til lading. Skjermen er på, men dette gjorde det automatisk. Man ser ikke menyen men bare en ladeanimasjon av et batteri. Da regner jeg med at mobilen regnes som AV siden jeg ikke har slått den på eller menyen synes.

Lenke til kommentar

Når ladeanimasjonen er borte vekk eller at batteri ikonet er helt fult og det ikkr rører på seg, du skjønner hva jeg mener, så betyr det at mobilen er ferdigladet. Da er det ikke noe vits å la den stå i 14 timer. Da har den sluttet å lade, og batteriet tar ikke til seg mer strøm.

Lenke til kommentar
Okei. For nå har mobilen stått i laderen i mer enn 4 timer og den har fortsatt den lade animasjonen på. Men det er full ser det ut til. Hva gjør jeg da? Er den fullladet da eller ikke?

Vi vet ikke.

 

Du får ikke noe bra svar fra oss :)

 

Ta en sjangse og hør på rådene fra noen av oss om å lade mobilen i så og så lang tid, eller ta en sjangse og gjør som manualen sier, lad 4 timer.

Lenke til kommentar

du få gjøre som du vil. som sagt, så blir folk aldri enige her. men uansett så er det ikke vitsi å lade i 16 timer sammenhengende. skal du lade den så lenge, så må du etter noen timer ta ut laderen og la tlf hvile litt. så sette i kontakta igjen.

 

det er det jeg alltid pleier å gjøre, og er det en som er enig i det så er det oea. men som sagt, folk får gjøre som dem vil. din tlf, ditt valg. jeg gjør nå hvertfall det.

 

fikk min k700 tidligere idag. ladet den med engang jeg fikk den. uten å slå på tlf. vær borte noen timer. kom hjem igjen, dro ut laderen. lar den hvile litt. så satt jeg i laderen igjen.

 

men igjen...du få gjøre som du vil. men hvertfall på den måten så pusher du batterigrensen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...