Gå til innhold

Nikon COOLPIX 5200 eller Canon S60?


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg digital-kamera (omsider) og har snust litt rundt etter forskjellige kameraer. Jeg har endt opp med to alternativer jeg har lyst på.

Nikon COOLPIX 5200 eller Canon Powershot S60.

 

Kan noen av dere invidde gi meg råd for eller i mot noen av disse to kameraene?

Jeg skal ta bilder mye i naturen (klatrer) og ellers generelle ferier og annet tull. Jeg dykker endel også og jeg la spesielt merke til at man får kjøpt undervannshus til S60 (30m).

 

Takk takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber i en butikk som selger begge kamera. Umiddelbart vil jeg anbefale S60 av flere grunner. Det er mer solid, den beskytter linsen bedre, det har flere manuelle muligheter, bildekvaliteten er bedre og den er kjappere enn Coolpix 5200, både på oppstart, autofokus og utløserforsinkelse (drastisk forbedret fra S50). Har ikke testet batterilevetid på de to opp mot hverandre, men den skal være forbedret på S60 fremfor hva den var på S50, selv om den var god også der.

 

Coolpix 5200 er noe mindre i fysisk størrelse, og også ett meget spennende kamera. Bildekvaliteten er meget god her også, men noen tester rapporterer om litt for mye støy i bildene ved høy ISO, uten at jeg har hatt mulighet til å prøve ut akkurat det så nøye.

 

Men i min lille "mini-test" som først og fremst baserer seg på overfladisk testing og førsteinntrykk, er Canon Powershot S60 vinneren... vil tro at den får meget høyt score i de fleste tester, bortsett fra de steder hvor man slakter Canon uansett hva de kommer med da.

Lenke til kommentar

Spennende, Martin. Gleder meg til den testen. Er alltid morsomt å se om andre har samme oppfatning som meg. Og det er jo spennende om Canon faktisk har klart å løse problemene de har hatt med treg autofokus... jeg syntes ihvertfall S60 virket betydelig raskere enn noe annet Canon kompakt digitalkamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...