Gå til innhold

Problemer med Opera nettleser


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har et rart problem med nettleseren Opera. I dag lasta jeg ned den nyeste versjon av Opera for å sjekke om det kanskje kunne fikse problemet mitt med den tidligere versjonen. Det problemet er som følger:

 

Når jeg dobbeltklikker Opera ikonet på skjermen, får jeg med en gang opp det vinduet som spør om man skal gå på lagrede øketer, Opera software etc. Da pleier jeg å velge et av alternativene, og så er jeg på nett og surfer. Men hvis jeg går ut av Opera etter jeg er ferdig, går det av en eller annen merkelig grunn ikke å komme seg inn der igjen. Dette er ganske rart, for jeg har aldri opplevd dette før.

 

Det har skjedd mye av dette i det siste. Altså at jeg dobbeltklikker på Opera ikonet første gang jeg skal på nett. Så "popper" som sagt et vindu opp som lurer på om jeg vil gå på lagrede øker etc, selvom jeg HVER ENESTE GANG krysser av på "ikke vis denne dialogen igjen", begynner det med et sånt vindu hver eneste gang jeg skal bruke nettleseres.

 

Dermed kommer jeg meg ikke inn på Opera etter den første gange av en eller annen grun. Jeg lastet ned den nyeste versjonen av Opera i dag, i håp om at jeg skulle å greie å kommer inn på nettet flere ganger.

 

Men det funker visst ikke. Hvis det er noen som har noen gode kommentarer som er til hjelp, takker jeg så kjempemye!

 

MVH,

D/G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, har hatt dette problemet selv, og det er ganske irriterende.

 

Det som skjer, er at Opera ikke lukker seg helt, selv om du lukker programmet. Derfor, hvis du prover aa aapne Opera igjen etter at du har lukket det, vil det ikke fungere.

 

Losningen er at du maa aapne task manager (ctrl+alt+del), og lukke opera fullstendig (end process). Deretter kan du aapne Opera igjen.

 

Det med at vinduet som spoer deg hvordan du vil aapne Opera, er det bare en liten "bug", som hoerer til hele dette problemet.

 

Har dessverre ikke en loesning paa det, haaper Opera kan fikse dette :roll:

 

Naar det gjelder de manglende norske bokstavene, er det fordi jeg er i USA naa :innocent:, haaper folka klarer aa forstaa det likevel :ermm:

 

Uansett, haaper du skjoenner litt mer...

Lenke til kommentar

Har du ETT problem med Opera? BRUK IE!

 

 

Neida ;)

(Bruker Opera selv, men måtte få det ut).

 

Det at "lagrede økter, tom side, startside,etc"-greia kommer opp når du starter Opera, er pga. at den ikke er registert mener jeg å huske. Dersom du registrerer din Opera, vil jeg tro at denne faktisk skal forsvinne når du ber den om det.

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Avinstaler og instaler en eldre versjon for å se om det fikser seg. Fungerte for meg sist gang jeg opplevde det. Oppgraderte så senere igjen til v7.50 uten problemer.

Men selfølgelig, selv om det fikset seg for meg, betyr ikke at det er tilfelle for deg, så lykke til :)

Lenke til kommentar
' date='05/07/2004 : 07:44'] Det at "lagrede økter, tom side, startside,etc"-greia kommer opp når du starter Opera, er pga. at den ikke er registert mener jeg å huske. Dersom du registrerer din Opera, vil jeg tro at denne faktisk skal forsvinne når du ber den om det.

Du husker nok feil :) Men prøv bare å avinstallere og se samtidig om Opera-katalogen ligger igjen. Slett i så fall denne manuelt.

Lenke til kommentar

Har brukt Opera ganske lenge jeg også, men det er først etter 7.50 jeg har begynt å irritere meg skikkelig over programmet. Det sliter med flere kjente forum-motorer, med random crashes og freezes, i tillegg til at det av og til skjer sånn som trådstarter sier, at programmet ikke vil lukke seg og istedet legger seg i bakgrunnen i taskmanager. Man kan deretter åpne opera så mange ganger man vil, uten at selve programvinduet kommer opp, selv om programmet legger seg i taskmanager, i flere like versjoner. Det er også en eller annen memory leak i programmet som gjør at det helt uten grunn plutselig tar opp ekstreme mengder minne. Meget irriterende, jeg har brukt opera mindre og mindre i det siste på grunn av de feilene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...