Zhen.Jen Skrevet 4. juli 2004 Skrevet 4. juli 2004 Jeg får ikke frem mer enn 30GB på en 80GB Seagate HD. Jeg har prøvd formatering i XP og Partion Magic... Noe jeg gjør feil?
Goophy Skrevet 4. juli 2004 Skrevet 4. juli 2004 Sikker på at hovedkortet støtter så stor disker? Prøvd å oppdatere bios? Lastet ned siste versjon av alle drivere og XP SP1?
ASDASDKL2131 Skrevet 4. juli 2004 Skrevet 4. juli 2004 30GB eller 34GB? Veit at harddisken min var bare 34GB (egentlig 80GB) da jeg hadde satt jumperen feil.
Zhen.Jen Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Skrevet 4. juli 2004 Tror den var 34GB ja. Jumperen står på Cable Select. Har dette noen effekt på formatering? Hovedkortet mitt kjører vanligvis 120GB og en 40GB. Så det skulle gå bra! Har også auto-oppdatering av Win XP. Ergo SP1 og alle andre quickfixes osv. 80GB disken er en kamerat sin. Men han kanke noe om PC så jeg skal prøve å fikse det for han.
Hårek Skrevet 4. juli 2004 Skrevet 4. juli 2004 Hvis det ikke er en jumper som begrenser til 32GB (en annen jumper enn Cable Select) så er det blitt feil i partisjoneringen. Siden du ikke nevner noe om partisjonering så er det vel nærliggende å tro at du har gjort noe feil med den. Det hjelper ikke å formatere om igjen hvis partisjonen ikke er større.
Zhen.Jen Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Skrevet 4. juli 2004 Jeg var ikke veldig smart denne gangen. Jumper settingene på Seagate og Western er tydeligvis ikke det samme. Jeg tittet nermere og så nå at den står begrenset til 32GB. Settingen tilsvarer "cable select" på Western diskene... Dette var alt jeg sjekka før jeg prøvde å fikse den. Lærer noe nytt hver gang! Takk alle sammen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå