Gå til innhold

Døde pixler på N6600. Garanti sak?


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Kjøpte meg Nokia 6600 i går og ser at jeg har to døde pixler. Det jeg lurer på om det er en garanti sak?

Leste en artikkel her på forumet hvor det var en som sa at man måtte ha tre eller fire døde pixler før det kunne tas på garantien....?

 

Noen som veit om det stemmer eller ikke?

 

Og en ting til;

Er det mulighet for at det kan bli flere av disse døde pixlene??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Garantisak.Egentlig er det riktig at man har satt en grense på 3 pixler, men råder deg alikevel å dra til verkstedet og prøve å få skifta skjermen alikevel. Jeg fikk selv skifta skjerm med kun 1 død pixel, og den lå på en ganske remote plass tilogmed....

 

Pixlene dør selvsagt etter en tid.. Men dette tar nok mye lengre tid... Tv'er blir vanighvis ødelagte på et blunk men lcd skjermer dør litt etter litt...

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
:blush: kjipt du har nokia da,de sier minimun tre døde piksler før de bytter display.

Er ikke noe særlig ekspert på lcd displayer men tror det er en mulighet at det kan kommer flere etthvert.

Joa, hadde en Samsung SGH E-700 men blei lei etter to uker :p Så byttet jeg til 6600. Kanskje jeg bytter igjen. Hehe. Kjekt med 30 dagers full returrett hos Elkjøp :thumbup:

Lenke til kommentar
Gå til nærmeste service verksted og forhør deg, det lureste du kan gjøre. 6600 er en langt bedre tlf. enn e700 ;)

Hvorvidt 6600 er bedre enn E-700 spørs på brukeren, hva man er ute etter og hva man selv liker osv.

Jeg syns E-700 var en god tlf, men med altfor lite funksjoner (og for høy pris kontra funksjonene man får). Designet er derimot bedre enn 6600.

Smaken er som baken delt i to ;)

 

Men jeg skal dure en tur innom service verkstedet på mandag og høre hva dem sier. Takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar

Har et par spørsmål til som jeg poster samtidig som jeg leiter litt på forumet;

 

Er det ikke mulig å filme mer enn 9 og 12 sekunder med 6600??

 

Og hver gang jeg setter en polytone som ringelyd (fra Profil menyen) er det alltid Nokia tune som blir avspilt når noen ringer. Noen som veit hvorfor...??

 

 

Takk for svar så langt! :)

Endret av zn00ker
Lenke til kommentar
Er det ikke mulig å filme mer enn 9 og 12 sekunder med 6600??

Nei, ikke uten ekstra programvare. Ekstra programvare finner du bl.a. på my-symbian.com.

 

Svaret til det du lurer på angående ringelyd vet jeg ikke, bortsett fra at jeg hadde samme problem på både SX1 og 6600. Det var en relativt enkel måte å fikse det på, men det husker jeg desverre ikke.

Lenke til kommentar
Og hver gang jeg setter en polytone som ringelyd (fra Profil menyen) er det alltid Nokia tune som blir avspilt når noen ringer. Noen som veit hvorfor...??

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=204227&hl=

Dette fungerte hvertfall for meg.

 

Angående de døde pixlene:

Jeg hadde også to døde pixler på min N6600 da den var ny. Verkstedet sa de ikke kunne reparere på garantien pga antall døde pixler og plassering. Jeg ringte Nokia Customer Care og avtalte å sende inn telefonen til dem via det lokale verkstedet (Nordialog). Etter et par uker fikk jeg den tilbake med ny skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...