Gå til innhold

ABIT og AMD64, VARMT


Anbefalte innlegg

Last ned å legg inn nyeste bios om du ikke har det allerede...kan hende det løser problemet ditt...

 

Eller så kan det være at måleren er defekt.

laste ned ja... lett uten OS og floppy...... eller går det med cd????

 

 

nå påstår den at den er 80C så tror måler er defekt....

_prøvd_ å sette på kjøleren på nytt? ;)

 

Satt på en kjøler hos brodern en gang, satt litt skjevt bare. Var nok til at cpu var over 70 grader idle... nå er den rundt 35-40 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg Monterte samme kombinasjon av HK og cpu for en måned siden og fikk samme problem. Bios registrerte helt ville temperaturer, men dette ble fikset etter en bios oppdatering. Biosen kan oppdateres fra cd hvis du får customlaget en boot-cd med den på.

Men jeg anbefaller at du skrur inn en diskettstasjon hvis du også har planer om å instalere windows på en sata disk. Jeg fant i hvert fall ingen måte å laste sata driverne via cd på under instalering.

Lenke til kommentar

prøv artic silver du, sett inn kabinettvifte, prøv å slette partisjonene, eventuelt last ned driververktøy fra din harddisk produsent og formatert/slett partisjoner med disse! håper det hjalp! :yes:

 

EDIT: hadde tidligere lignende problemer som hos deg, vifta kjentes ikke varm ut men cpu temp sto mål til 55-65 grader, satte inn kabinettvifte og temp på cpu ligger nå omtrent aldri over 45 grader selv med litt overklokking :yes:

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

brainwasher: Hvis den lager lyder som en brannbil på speed, så er det sannsynligvis overopphetningsalarmen som går av på grunn av feil temperaturmåling. Det skjedde også hos meg, og jeg fikk kun sort skjerm fram til jeg hadde resatt CMOS og oppdatert Bios.

 

Ang. Ram så antar jeg at en brikke alene vil fungere fint siden det er enkelt-kanal minne på dette kortet.

 

Hvis du bruker mer enn en brikke, så står det en tabell med oppsett på side 2-3 i manualen. Bruker du tre brikker vil du ikke kunne kjøre dem i DDR400...

Lenke til kommentar
vel.....

 

nå etter mye dritt og faenskap så fikk jeg lasta inn bios update på en diskett, men nå vil ikke den gå inn awdflash!

 

og den lyden hater jeg nå, like før jeg røsker ut den lille høytaler dritten

 

 

:realmad::realmad::realmad:

Ja hvorfor gjør du ikke det?

 

Har aldri hatt den forbanna høytaleren tilkoblet de siste 10 åra.

Lenke til kommentar
vel.....

 

nå etter mye dritt og faenskap så fikk jeg lasta inn bios update på en diskett, men nå vil ikke den gå inn awdflash!

 

og den lyden hater jeg nå, like før jeg røsker ut den lille høytaler dritten

 

 

:realmad:  :realmad:  :realmad:

Ja hvorfor gjør du ikke det?

 

Har aldri hatt den forbanna høytaleren tilkoblet de siste 10 åra.

vel fordi den sitter fast på HK

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...