Gå til innhold

ABIT og AMD64, VARMT


Anbefalte innlegg

jeg hentet mitt nye HK og min nye CPU på posten idag og setter det inn i kabinettet, skrur på pc`en og glor i bios, så går alarmen.... ser på cpu temp. 76C !!! det er mye.......... det kan vel ikke stemme???

 

over til problem nummer 2!

 

når jeg skal legge inn windows vil den ikke godta noen av partisjonene mine.... noen som vet hvorfor?

 

oppsett:

 

HK: ABIT KV8 MAX3

CPU: AMD 64 3200+ 2,2Ghz

RAM: TwinMos 2*512MB PC2700 DDR minne.

 

 

HJELP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først å fremst er ikke K8T800 glad i Twinmos.

For det andre må det være noe seriøst feil med kjøleren eller monteringen av den.

 

Sjekk at det er spor etter kjølepasta på ribba etter prosessoren, Da kan du se om det er ordentlig kontakt. Husk kun et tynt lag goop og kun på prosessoren. Ikke på begge deler.

Sett den på riktig vei og koble til vifta.. Så bør det fungere fint.

 

En annen ting du kan prøve er å ha kun den hardisken du skal installere på tilkoblet. Så når du startet win setup, fjern c:\ partisjonen helt å opprett en ny. og la den ta en ordentlig format (ikke quick format). ntfs eller fat32, det blir opp til deg og eller hvor stor partisjonen er.

Lenke til kommentar
vel den vil ikke godkjenne noen av partisjonene, så får ikke formatert.... :(

 

 

vifta funker, og kjøpte boxed cpu, så bruker den kjøleren..... den var det et tynt lag goop på, jeg kan ta av den og presse på litt artic silver i stedet????

Kjenn på ribba og føl om den faktisk er så varm som hovedkortet påstår..

 

Du bør svi fingra ganske godt om den er over 70 grader.

Kjenn helt nederst på ribba.

 

Godkjenne partisjonene? Hva mener du.. Finner du ikke disken i bios eller kommer dem ikke opp i windows setup?

Lenke til kommentar

Regner med at han mener Microsoft Windows XP. Hvilken kontakt har du kobla harddisken til? Prøv å trykk f6 under boot av installsjons-cd'en og sett inn disketten med drivere som fulgte med hovedkortet.

 

Du bør nok sjekke den kjøleribba om den har kontakt og om det er så varmt som bios mener.

Lenke til kommentar

Kjøleribba skal bli litt varm, blir den ikke det er det dårlig kontakt.

 

Og så var det de driverne igjen, eneste grunnen til at man enda sitter med diskettstasjoner. Du kan jo legge den på en pen-drive om du har det (Kan vel settes som A:) Eller du kan lage en unnatended XP-cd med driverne inkludert (er litt tricky).

Lenke til kommentar
Last ned å legg inn nyeste bios om du ikke har det allerede...kan hende det løser problemet ditt...

 

Eller så kan det være at måleren er defekt.

laste ned ja... lett uten OS og floppy...... eller går det med cd????

 

 

nå påstår den at den er 80C så tror måler er defekt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...