Gå til innhold

Støynivå på x800 og 6800gt kortene ?


Anbefalte innlegg

Er det noen her som har disse og hvor mye støyer disse i forhold til cpu/kabinett vifter ?

 

Mener ikke å få dette opplyst i db da dette er vanskelig men sunn fornuft om støynivået vs resten av systemet.

Jeg vurderer å kjøpe ett av disse kortene fordi jeg har solgt unna masse gammelt stasj for ca 3000,- .

 

 

takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen her som har disse og hvor mye støyer disse i forhold til cpu/kabinett vifter ?

Det vil variere fra fabrikant til fabrikant...

 

Råder deg til å sjekke hjemmesidene til fabrikantene for å se om de oppgir noe dB tall på støy

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Raptor,02/07/2004 : 12:12] Det vil variere fra fabrikant til fabrikant...

Herrejesus for et svar jeg spurte ikke de som ikke viste noe, men de som faktisk har et kort av denne typen. Mulig jeg har fomulert meg dårlig, men hvilken type og sånn ca hvor mye de støyer i forhold til resten av systemet.

 

Jeg har da søkt og sjekket men det står svært lite om lydnivå på disse kortene.

(muligens av en god grunn)

Endret av airguard
Lenke til kommentar
Raptor' date='02/07/2004 : 12:34'] Klarer ikke å se hva som var fremt med svaret mitt... :ermm:

Men har utdypet det litt mer for dere som blir lett såret

Blir ikke lett såret, men du må lære deg å være voksen på et forum som dette!

Ikke klag, de gidder trossalt å svare anyway!

Jeg skal kanskje kjøpe et POV 6800GT, så kan spørre hva støynivå er..

Lenke til kommentar
Noen GeForce 6800 Ultra kort kan visst støye opp til 50dB :O Mens de fleste ATI X800 kort ligger på 28dB.

 

50dB overdøver det meste i en maskin. Takk Gud for vannkjøling :)

Dette tviler jeg sterkt på!

Jeg har som sagt hatt 2stk X800PRO allerede, jeg er veldig kry på støy, derfor lager pc'en min omtrent 19b..

Begge X800PRO kortene er helt lydløse!

Tviler på at nvidia lager kort som bråker 50db, da ville nok ingen kjøpt dem!

Lenke til kommentar
Raptor' date='02/07/2004 : 12:34'] Klarer ikke å se hva som var fremt med svaret mitt... :ermm:

Men har utdypet det litt mer for dere som blir lett såret

Takk for gode svar ser ut til at det kan bli et x800 kort da.

 

til raptor !

 

jeg ble irritert ikke såret :). Det står det ingenting om støynivå hos produsentene, og det mener jeg at jeg har presisert i spørmålet mitt først.

Derfor synes jeg det var et unødvendig svar.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har et Gainward 6800 GT, og må si at det er ganske stille. Speeder litt på vifta nå man tar en omstart, men med en gang man kommer i Windows (eller hva annet man måtte bruke av OS), så sakker vifta, og det blir tilfredstillende stille. Nå har jeg ingen ting å måle med, men det går nok ikke over 40 dB (sikkert ikke over 35 dB heller) ;)

Kan kanskje sammen lignes med denne vifta når den går på 2800 rpm. (Det er vibrasjonsstøy.) Får litt luftstøy fra kortet. Litt irriterende, men det går fort over :thumbup:

 

BTW: Hva skjer den 13. august ? Fredag den 13.... åja :w00t:

Endret av dofferneo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...