Gå til innhold

Ny mobil til faren min...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hva med 7610?

er den veldig dårlig?

7600 er nok kansje litt knotete for din far vil jeg tro, siden har er en Godt voksen mann for å si det sånn. så tror jeg ikke akkurat han kommer til å like åsen tastene på den er plasert, liker det heller ikke selv og jeg er 18. ;)

 

Hva med 5140? den er ganske støtsikker, har kompass, lommelykt og vga kamera og radio tror jeg. den er foresten også ganske prisgunstig ligger vel på 2500 til 3000.-

Lenke til kommentar

Meget kort fortalt:

Et "uavhengig" opperativ system (Forøvrig eid av panasonic, Ericsson, nokia, siemens, med flere) som åpner for installasjon av 3 parts programvare, en "felles plattform" for utvikling og kjøring av flere programmer samtidig.

Se litt selv symbian.com

 

Nokia 3650, 3660, N-Gage, N-Gage QD, 6600, 7610, 7650, Siemens SX1, Sony Ericsson P800, P900, P910 er bare noen symbian telefoner.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Meget kort fortalt:

Et "uavhengig" opperativ system (Forøvrig eid av panasonic, Ericsson, nokia, siemens, med flere) som åpner for installasjon av 3 parts programvare, en "felles plattform" for utvikling og kjøring av flere programmer samtidig.

Se litt selv symbian.com

 

Nokia 3650, 3660, N-Gage, N-Gage QD, 6600, 7610, 7650, Siemens SX1, Sony Ericsson P800, P900, P910 er bare noen symbian telefoner.

ok, takk for info.stilig med Os på telefon, men jeg syns det er bedre og ha alt annet istedfor. det er vel nærmest umulig og finne en telefon som ikke har rare taster som har alt, da snakker vi : Mp3,radio,videokamera,Kompass,lommelykt, temp måler, egen høytaler(ere) osv.

Lenke til kommentar
ok, takk for info.stilig med Os på telefon, men jeg syns det er bedre og ha alt annet istedfor. det er vel nærmest umulig og finne en telefon som ikke har rare taster som har alt, da snakker vi : Mp3,radio,videokamera,Kompass,lommelykt, temp måler, egen høytaler(ere) osv.

 

Virker som om du har misforstått litt. "Alt annet istedenfor"? Alle telefoner, som alle PCer, må ha et operativsystem for å egentlig kunne gjøre noe.

De fleste nye telefoner har støtte for java-midleter. Symbian er et OS hvor programmererne har tilgang til alle funksjonene til telefonen, som kameraet, mens Java-midleter kan ikke det. Så alt av programmer som skal bruke funksjoner Java-midleter ikke har tilgjengelig, må være integrert i OSet.

En telefon med ABSOLUTT alt, fins nok ikke. Villmarkstelefoner har gjerne kompass og lommelykt, mens Symbian-telefoner har flere funksjoner som bluetooth og støtte for mye mer avanserte programmer.

 

Tilbake til topic, så tror jeg SX1 passer til faren din, Skrue_McDuck. Det eneste minuset må være tastene, men de venner man seg til rimelig fort. Hvis han spiller mye (noe alderen hans ikke tilsier at han gjør) blir de et litt større problem, da. Ellers er det en flott telefon. Står litt om SX1 og 6600 i denne tråden. SX1 og 6600 er begge gode telefoner som passer de kriteriene som du har gitt, samt har et enormt potensiale med tanke på ekstra programvare.

Begge to fås for ca. 3000,- (pr. stk. så klart).

 

Begge gir minst det du betaler for! Dessverre også i størrelse: de er rimelig store og tunge i forhold til andre telefoner.

Endret av nerdVANNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...