Gå til innhold

Spørsmål ang plasseringer av høytallere


Anbefalte innlegg

*Gå ut i gangen som har fliser rett på murgulv og klappe litt*

 

Nei, jeg er absolutt ikke enig. Det er ikke mye dødt.

Mulig jeg tar feil her,men der jeg bodde før var det skiferfliser på murgulv og jeg syntes det fungerte veldig bra.Lite risting i gulv og vegger.Hadde også mye tepper,gardiner og møbler som selfølgelig hjalp godt på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig jeg tar feil her,men der jeg bodde før var det skiferfliser på murgulv og jeg syntes det fungerte veldig bra.Lite risting i gulv og vegger.Hadde også mye tepper,gardiner og møbler som selfølgelig hjalp godt på.

Høyttalerne bør stå på et hardest mulig underlag (skifer, betong osv), men vegger bør være absorberende for lydbølger slik at signalet når frem til øret uforsterket/svekket for så å dø ut.

Lenke til kommentar
Har planer om å kjøpe en NAD C372 Integrert forsterker.

Btw. flisene er lagt på murgulv ja.

Jeg har hatt en Nad 370 og byttet den i en Cayin 252b.Cayin forsterkeren lått mye mye bedre synes jeg.Også var det utseende da Naden ser trasig ut og har plast front og plast knapper,mens Cayin ser ut som den koster mye mer med tjukk aluminiumsfront og aluminiumsknapper.

Lenke til kommentar

Morten K: modell betegnelse?

 

Ontopic:

Så soffa, bord, stoler noen bilder o.l. skulle holde? Ang Cerwin Vega. Er det slik at alle Seriene har dårlig lydkvalitet?. Den de har solgt på hifiklubben de siste åra er jo Øko. modellen V-Series tross alt.

Lenke til kommentar

Det er en PA høyttaler og egner seg etter min mening ikke til hjemmebruk.

 

Når det gjelder mine tildligere innlegg ang. fliser, ser jeg nå at Audiophile har rett. Fliser er stein dødt, men gir en forferdelig akustikk i rommet, siden de ikke absorberer lyd.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
Morten K: modell betegnelse?

 

Ontopic:

Så soffa, bord, stoler noen bilder o.l. skulle holde? Ang Cerwin Vega. Er det slik at alle Seriene har dårlig lydkvalitet?. Den de har solgt på hifiklubben de siste åra er jo Øko. modellen V-Series tross alt.

Cayin 252b.Den ble årets forsterker i Lyd&Bilde.Hvis jeg var deg ville jeg ikke kjøpt Cerwin-Vega.Kjøp deg heller en god sub i tillegg hvis det er mye bass og trykk du er ute etter.

Lenke til kommentar
Mur og fliser er dødt (klin umulig å få det til å vibrere), men absorberer SVÆRT lite lyd. Derfor kan du ende med en akustikk fra helvete, alle vet jo hvordan akustikken er i bomberom etc. Ultimate akustisk er jo "egge-kartong"-mønster som bryter opp lydbølgene slik at de dør ut.

 

MDF er et dødt materiale (ingen bevegelse), men høyttalerne isoleres innvendig for at lydbølgene ikke skal reflekteres, men absorberes.

Enkelt og godt forklart!

Få deg et teppe på gulvet og glem høttalere som skal lage "trøkk". Har et par med Seas 6,5" og Vifa diskant i et rom som ligner på ditt. Er det noe du blir lei av, så er er det "trøkk" og dårlig mellomtone/ diskant.

Lenke til kommentar

Klipsch kan du kjøpe her.Jeg kjøpte et par RF-3 MK II hos Purebeat for et par år siden,meget hyggelig og hjelpsom mann å handle med.

Anbefaler deg å lytte til et par Klipsch før du kjøper.Jeg likte ikke lyden av Klipsch og solgte de etter 2 mnd.Syntes horndiskanten ble alt for skarp.Jeg prøvde med flere forskjellige forsterkere (Nad,Rotel,Thule,Cayin og Electrocompaniet),men ble aldri fornøyd med de.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Ja har muligheter til å høre på høytallere både fra hifiklubben og hifi center kjeden. Skal nedover til de i nermeste framtid.

Jeg har lest meg "blind" på Hi-Fi tester mange ganger og dermed gjort mange feilkjøp.Det har jeg lært av og stoler ikke på tester mer i det hele tatt.Stoler kun på mine egne ører.Anbefaler deg derfor å prøvelytte,det er eneste måten å finne akkurat det anlegget som passer deg.

Husk også at et anlegg kan høres veldig bra ut i butikken,men når du får det hjem så høres det helt anderledes ut.Derfor er det bra å handle hos Hi-Fi Klubben eller Hi-Fi Center kjeden,da kan du benytte deg av returretten og heller kjøpe noe annet.Det har jeg gjort flere ganger.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...