Gå til innhold

Gjestekontoen i WinXP


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt bruk for å aktivere gjestekontoen som er innebygget i WinXP tidligere, men nå har det oppstått en situasjon der jeg må la andre bruke PC'en min.

 

Problemet er at "gjestene" trenger bare tilgang til et enkelt program utover det som gjestekontoen tilbyr. Dersom jeg installerer programmet med admin-kontoen, får ikke gjestekontoen adgang til å kjøre programmet. Jeg klarer heller ikke installere programmet fra gjestekontoen, får melding om manglende rettigheter eller at harddisken er full (noe den ikke er).

 

Noe som kan hjelpe meg med dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve følgende:

 

* logg inn som admin og gå til katalogen hvor programmet er installert (f.eks c:\programfiler\navnpåprogram, høyreklikk - egenskaper - sikkerhet. Legg til gjest og gu den "endre" rettigheter, klikk avansert og sett på arving til underkatalogene. Prøv nå!

 

Meld ifra om det virker eller ikke.

Lenke til kommentar

Takk for svaret.

 

Når jeg høyreklikker på mappen, får jeg opp "sharing & security" som det eneste valget som innholder noe med sikkerhet. Når jeg velger det, står det at jeg må flytte mappen til "delte filer" for å kunne dele den. Jeg finner ikke noe sted hvor jeg kan legge til brukere eller endre tilgangsrettigheter.

 

Jeg bruker Win XP pro engelsk utgave (corporate edition). Jeg har ikke installert SP1, dersom det er av betydning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...