Gå til innhold

Skal bygge kabinett


Anbefalte innlegg

Skal snart begynne å lage meg et kabinett. Har tenkt til å lage det i kryssfiner.

Planen er også å "klargjøre" det til vannkjøling.

 

Her er en enkel skisse over mine fåreløbige planer:

kabinett2.jpg

 

Radiator løsningen ser kanskje litt rar ut, men jeg skal ha en slags vind tunel, sånn at lufta bare blir blåst ut igjen på den andre siden av kabinettet.

Harddisk opphenget skal jeg lage av en form for strikk (sykkelslanger antar jeg).

Har ikke tegnt inn floppy disk her, men jeg tror jeg ofrer den ene cd rom plassen til det. (2 cd\dvd rom burde holde en stund).

 

Døra er ikke med på dette bildet, men jeg har tenkt til å sette inn et plexi glass i det. Noen som har noen forsla til form på vinduet?

 

Vannpumpa jeg har tegna inn er etter målene til eheim 1046 pumpa. Men de målene som er oppgitt på microplex, er det inkludert de nipplene som "stikker" ut av pumpa?

 

Vanntanken skal jeg lage selv i plexi glass, med et "nuclear" motiv som er synlig på toppen av kabinettet.

 

Noen som har noen flere ideer? Syntes kabinettet så langt er litt lite orginalt.

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det går jo ann å flytte cdrom og hdd rammene nederst, og radiatoren opp. Blir annerledes utseende, men det er en mulighet.

Men da blir det langt å strekke seg ned til gulvet for å sette inn cder.

Og det er noe kaldere luft nede med gulvet, ergo (teoretisk) kaldere luft til radiatoren.

Lenke til kommentar

tenkte at jeg kanskje heller kan sette radiatoren foran, slik at den suger inn luft i kabinettet. Da blir det litt bedre plass inni kabinettet (til kabler), og det hjelper til ventilasjonen.

Noen som vet om lufta blir mye varmere etter at den har gått igjennom radiatoren?

Lenke til kommentar

takker for svar. Kommer antagelig til å begynne å bygge på det innen et par uker, skal selfølgelig også lage en worklog.

 

Kom på en ide til form på vinduet her om dagen:

 

EX400BD.jpg

 

Tenker bare å bruke formen til kroppen på gitaren, og ha den på høykant i døra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...