Gå til innhold

6800 gt Ukens tilbud på Komplett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slår x800pro i hva? Benckhmarks igjen?

 

Siste nytt er nemlig at Hl2 - Doom3 nesten ikke drar på Nvidias sine kort pga directx-9. Mye derfor et titlene utsatt fordi nvidia jobber på spreng med den nye driveren sin.

 

Så har du lyst å få flotte tall i 3d tester eller spille?

 

nei var i en test av av Far cry med maks i alt. Lå noen fps over.

HL2 alpha demo "takler" jo kun OpenGL da...så?

Lenke til kommentar
Siste nytt er nemlig at Hl2 - Doom3 nesten ikke drar på Nvidias sine kort pga directx-9. Mye derfor et titlene utsatt fordi nvidia jobber på spreng med den nye driveren sin.

Hvor har du hørt dette? Doom3 er utvilsomt nVidia's "puppy" og dessuten er det et OpenGL spill.

Dette høres ut som rent oppspinn..

Lenke til kommentar
simalarion...

først skriver du denne posten for og fortelle at ati kortene ikke trenger

tilbud på webshopene.men det gjør nvidia 6800,sikker forde du mener de selger

for lite ?

 

så skriver du negativ om Gainward.du kan vel være litt seriøs..

 

 

Hva? at det var? ikke trenger tilbud? Har du lest Tolkien bøkene :tease:

 

De sikter her til Doom3 og HL2

 

Note: It’s an interesting fact that of the two most eagerly anticipated games over the next year the developers have had to expand time and effort in creating special, optimised paths for GeForce FX hardware whereas ATI has more than acceptable performance (and with higher IQ) in both of these titles utilising the default path. The release dates for both of these titles have been a constant source of interest - has creating more special rendering paths actually hindered the release of these titles?
Endret av simalarion
Lenke til kommentar
simalarion...

først skriver du denne posten for og fortelle at ati kortene ikke trenger

tilbud på webshopene.men det gjør nvidia 6800,sikker forde du mener de selger

for lite ?

 

så skriver du negativ om Gainward.du kan vel være litt seriøs..

 

 

Hva? at det var? ikke trenger tilbud? Har du lest Tolkien bøkene :tease:

du frekke mann,hvorfor skriver du denne posten bare for og

kritisere nvidia kortene ?

 

du kan jo prøve og spille doom 3(alfa,beta) med 1200x1600 og x4AA/AF

og vise meg fps. :!:

Lenke til kommentar
du frekke mann,hvorfor skriver du denne posten bare for og

kritisere nvidia kortene ?

 

du kan jo prøve og spille doom 3(alfa,beta) med 1200x1600 og x4AA/AF

og vise meg fps.

 

Frekk? jeg diskuterer ting jeg har lest i dag.

 

For det første holdt jeg på å kjøpe Nvidia denne gang, men de kom for sent til Norge. For det andre må dere få av dere skylappene å ikke tro at det finnes en ati - Nvidia gjeng (der gruppementaliteten er stor og alle slåss blindt for sin leder). Det gjør ikke det, det er slik media ønsker at det skall være. Les fakta, kjøp det beste og drit i hvilket produkt merke du har inne i pcen din. Vi burdet være glad for at Nvidia har en konkurent, da får vi bedre kort

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
du frekke mann,hvorfor skriver du denne posten bare for og

kritisere nvidia kortene ?

 

du kan jo prøve og spille doom 3(alfa,beta) med 1200x1600 og x4AA/AF

og vise meg fps.

 

Frekk? jeg diskuterer ting jeg har lest i dag.

 

For det første holdt jeg på å kjøpe Nvidia denne gang, men de kom for sent til Norge. For det andre må dere få av dere skylappene å ikke tro at det finnes en ati - Nvidia gjeng (der gruppementaliteten er stor og alle slåss blindt for sin leder). Det gjør ikke det, det er slik media ønsker at det skall være. Les fakta, kjøp det beste og drit i hvilket produkt merke du har inne i pcen din. Vi burdet være glad for at Nvidia har en konkurent, da får vi bedre kort

ikke fins ati/nvidia gjeng..

hvor mange innlegg har du lest her på forumet ?

 

så du mener at ingen snakker negativ om ati/nvidia her

og du snakker om skylapper !

 

les fakta sier du,har ikke sett at ati x800 pro knuser 6800 gt i tester.

er vel mere detaljer og løsninger som avgjør kjøpene til mange her.

Lenke til kommentar

står 100% bak det simalarion sier her. slutt med dette "fanboy" greiene. det verste jeg vet er folk som skal ha noe bare "fordi"....

 

Å kjøpe det beste til lavest mulig pris bør være selve hovedargumentet for oss forbrukere. Så klart en liker å favorisere det beste og billigste fremfor det motsatte!

 

Ellers så synest jeg ikke det tilbuded var noe særlig bra. med tanke på at man får X800PE til 4300,-

 

tenker da på dette sapphire kortet (regner med at det kommer en Lite Bundle versjon til rundt 4000)

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301009&cks=PRL

 

og alle vet hvilket av disse som er det bedre...eller hva?

Endret av Kingy
Lenke til kommentar

og hvor fins ati x800 xt til 4300.- ?

 

ser det kortet du har linken til kommer først i aug (-08-01)

x800xt koster mellom ca 4500.- og 5000.- på de fleste webshopene.

 

selv om du vil ha det til ca 4000.- ;)

 

x800 xt koster,ca 500-1000.- mere

enn x800 pro.men da kan man også kjøpe seg et 6800 ultra som koster

ca 5000.-

Lenke til kommentar

Holde oss til topic eller? Blir litt skuffet over innleggene her, det sklir jo helt ut.

 

Fra gainward sine hjemmesider:

Golden Sample™

 

With hand picked 3D graphics processor and carefully qualified high-quality memory chips, Gainward's famous Golden Sample™ products feature "enhanced mode" with factory-preset, over-clocked graphics core and memory speeds. Each Golden Sample™ product is guaranteed to outperform NVIDIA standard reference design with rock-solid stability.

 

Så hva betyr egentlig dette for det GT kortet komplett selger her? Betyr det at den starter opp på 370Mhz core som default eller hva? Er minnet satt høyere enn på andre GT kort? Er litt forvirra over hva "Golden Sample" betyr, noen som vet?

 

EDIT:

 

Javel da, så behøvde jeg ikke å lete så mye for å finne en annen topic om akkurat dette :)

 

Jeg får følelse av at goldean sample bare betyr at sjansen for å klokke høyere enn andre kort er stor (ikke nødvendigvis at det kan klokkes høyere).

 

Hva med garanti på et bulk kort i forhold til retail?

Endret av Shell
Lenke til kommentar
Når de setter opp ukens tilbud, ønsker de å få det ut ikke sant, mens lageret på x800pro er tomt uten at de har anonsert at de får det inn engang (de har fått et par sendinger).

 

Ærlig talt, du insinuerer altså her at alle produkter som er på tilbud er noe folk ikke vil ha, og de må liksom "ty" til tilbud for og i det hele tatt få solgt det? Tenk deg om en gang til... Gjerne ta et kurs i markedsføring også...

 

simalarion...

først skriver du denne posten for og fortelle at ati kortene ikke trenger

tilbud på webshopene.men det gjør nvidia 6800,sikker forde du mener de selger

for lite ?

 

 

så skriver du negativ om Gainward.du kan vel være litt seriøs..

 

 

Hva? at det var? ikke trenger tilbud? Har du lest Tolkien bøkene :tease:

 

Wtf, her kommer han med konstruktiv kritikk og så svarer du med det svada her, ta deg sammen...

 

Note: It’s an interesting fact that of the two most eagerly anticipated games over the next year the developers have had to expand time and effort in creating special, optimised paths for GeForce FX hardware whereas ATI has more than acceptable performance (and with higher IQ) in both of these titles utilising the default path. The release dates for both of these titles have been a constant source of interest - has creating more special rendering paths actually hindered the release of these titles?

 

Hvis du hadde lest litt nøyere gjennom det du selv quoter hadde du sett at det her refereres til GEFORCE FX og ikke GeForce 6800 series, og at fx serien er dårlig i dx9 er som tidligere nevnt her gammelt nytt.

Lenke til kommentar

Flott pappa figur du gjør der Woilef

 

Om fler føler seg personlig støtt pga dette skriv personlig melding

 

Angåendet fx har jeg seff sett det - men det hele går ut på at de har samme problemet med directx-9 i 6800 serien oxo - i et brev fra Nvidia til Valve skriver de svart på hvitt at de jobber hardt med den nyeste driveren for å få bedre ytelse i HL2 (spekulerer i om dette er grunnen til utsettelsen). Mulig jeg tar feil, men ingen grunn til å bli sinna :thumbup:

Lenke til kommentar

Er absolutt ikke sinna og prøver heller ikke og være noen pappafigur, det hadde bare vært deilig med et vist nivå av seriøsitet på forumet her...

 

Ang Dx9 ytelse er 6800 en helt ny akitektur hvor dx9 problemet er løst, hvorfor det går rykter om noe annet er selvsagt FX serien skyld i...

 

Dette brevet du referer til kan like godt være ekte som fake, men syntes alltid det er litt suspekt når slik informasjon "tilfeldigvis" lekker ut på nett...

Endret av Woilef
Lenke til kommentar
Angåendet fx har jeg seff sett det - men det hele går ut på at de har samme problemet med directx-9 i 6800 serien oxo - i et brev fra Nvidia til Valve skriver de svart på hvitt at de jobber hardt med den nyeste driveren for å få bedre ytelse i HL2 (spekulerer i om dette er grunnen til utsettelsen).

 

Hvor har du lest det?!? Link please!

 

Bestilte nettopp kortet. Ikke noe særlig til tilbud akkurat, men siden jeg har masser av fritid akkurat nå, ble det for fristende da det er bekreftet inn 1. juli. Tipper retail bundle'n ikke er noe særlig likevel. Er uansett HL2 og Doom 3 som skal spilles og de følger vel neppe med. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...