Gå til innhold

Problemer med Bittorrent


pfa87

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp skaffet meg ADSL og tenkte at jeg kunne virkelig ta i bruk bittorrent, men nei. Hver gang jeg prøver å laste ned noe, så blir hastigheten ikke noe større enn ved vanelig ISDN :thumbdown: . Hvorfor går det så tregt? Skal det være slik, eller kanskje de som legger ut programmene har treg linje.

Noen som har samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel også ha noe med hvilke porter du bruker? Prøv å definer egne porter, fem etter hverandre. Jeg hadde akkurat samme problem da jeg flyttet pcen min over på en ADSL linje fra telenor. Jeg bare satt opp noen tilfeldige porter. 3500 til 3505 f.eks. Det fikk fart på alle word dokumentene jeg laster ned.

Lenke til kommentar
Kan vel også ha noe med hvilke porter du bruker? Prøv å definer egne porter, fem etter hverandre. Jeg hadde akkurat samme problem da jeg flyttet pcen min over på en ADSL linje fra telenor. Jeg bare satt opp noen tilfeldige porter. 3500 til 3505 f.eks. Det fikk fart på alle word dokumentene jeg laster ned.

Korleis gjør man det? forandrer portene altså..

Lenke til kommentar

Bittronett er ikke det bare vanlig fileshare program da ?å det er ikke lov til å snakke om?

:ermm:

 

8. Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Videre er det forbudt å annonsere, reklamere eller informere om emulatorer. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned musikk, film, programvare etc. fra P2P-nettverk / filesharing-hubber. Videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du [spesifisert materiale]" er ikke tillatt og medfører utestengning

Men hva vet vel jeg. :cry:

Endret av Izor
Lenke til kommentar

Det kan komme av at du har lav upload, hvis all uploaden blir brukt så faller downloaden ganske kraftig, men hvis du begrenser upload hastigheten med foreksempel netlimiter så kan hastigheten stige, men igjen du vil ikke få så all verdens høy hastighet på grunn av at BT krever at du uploader en god del i forhold til hva du downloader. Kommer jo også an på hvor mange seeds // peers det er og hva avereage download % på filen er hos peers som er connected.

Anbefales absolutt at du har en brukbar upload når man bruker BT, selv så har jeg 2mbit//2mbit symetrisk og laster som regel ned 150kbs - 200kbs samtidlig som jeg laster opp 50kbs - 100kbs. (laster selvsagt bare ned lovlige ting som linux distros og hjemmelaget filmer:) ))

Lenke til kommentar

De portene du har åpnet i firewallen din (du har vel antakelig innebygd firewall i router-modemet) er de du må bruke.. Du må få tak i passord og brukernavn til firewallen (eller bare gå inn i innstillingene hvis du har en software-firewall) og åpne noen porter hvis du ikke allerede har gjort dette. Bittorrent bruker en rekke porter som standardinnstilling (dette ser du på hjelp eller egenskaper i bittorrentprogrammet ditt), og det enkleste er da å åpne disse portene i firewallen.

 

Edit: det ble litt rotete..

1. Finn ut hvilke porter bittorrent bruker

2. Åpne disse portene i firewallen (hvis du ikke vet hvordan du får tilgang til firewall-innstillingene, ring internettleverandøren)

3. Start en nedlastning og vent en stund før du får topphastighet (ikke alle torrents har mange eller gode seeds, så du er ikke akkurat garantert høy hastighet)

 

Hvis du ikke åpner portene i firewallen, vil bittorrent laste ned i passive mode (det samme gjelder f.eks DC++ hvis du ikke angir en åpen port i innstillingene), og du vil sjelden oppnå hastigheter over 10kbps

Endret av The Guardian
Lenke til kommentar
Bittronett er ikke det bare vanlig fileshare program da ?å det er ikke lov til å snakke om?

:ermm:

 

8. Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Videre er det forbudt å annonsere, reklamere eller informere om emulatorer. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned musikk, film, programvare etc. fra P2P-nettverk / filesharing-hubber. Videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du [spesifisert materiale]" er ikke tillatt og medfører utestengning

Men hva vet vel jeg. :cry:

bit-torrent brukes også av div netsteder som har lovlig materiale, så man kan nokk ikke nekte noen å snakke om det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Kan vel også ha noe med hvilke porter du bruker? Prøv å definer egne porter, fem etter hverandre. Jeg hadde akkurat samme problem da jeg flyttet pcen min over på en ADSL linje fra telenor. Jeg bare satt opp noen tilfeldige porter. 3500 til 3505 f.eks. Det fikk fart på alle word dokumentene jeg laster ned.

Har samme problemet selv.

 

Hvordan flytter man på disse portene??

Gjør man det i windws? Har Telenor ADSL..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...