Gå til innhold

Ny harddisk, hva er best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Seagate-en min lager nok desverre ingen høyfrekvent lyd... er behagelig stille, av og til hørbar, men greit. Samsung disken er HELT stille, litt tregere, men STILLE! WD disken bråker mest av mine tre, klarer ikke å sove med den aktivert (sover ca. 4m fra pcen).

Forsåvidt må jeg si meg best fornøyd med samsung disken, hadde de laget større disker enn 160GB skulle jeg hatt flere. Hvis jeg var i dine sko, ville jeg kjøpt seagate fremfor WD.

Lenke til kommentar
Hvordan smak og behag når det er målt at Seagate er den som er mest stille?

Folk foretrekker det de er fornøyde med, mine WD'er bråker ikke, jeg synes hvertfall ikke de bråker, jeg kjører til og med en Raptor 36.7GB.

 

Jeg har vært borti en Maxtor som fikk bad sectors etter 5mnd, har prøvd en Seagate som tryna etter 3mnd, men alle WD'ene jeg har, har jeg hatt i over 1 år (forruten Raptoren) og alle fungerer utmerket :)

 

Bare fordi en disk er stille betyr ikke at den er best i alle sine øyner.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Hitachi er tingen nå.

 

Staljin

Vel, kjøpte min Hitachi for tre måneder siden og den har plaget meg med forskjellige lyder, en mjauelyd når den kalibreres, dette har jeg lest er noe som går igjen på flere disker.

Og så for fire dager siden begynte den med klikkelyder, frysing og re-booting, før den til slutt døde "stille"(les: enorm klikking) hen.

Satt med hjertet i halsen hver gang jeg brukte disken. :no:

Nå er den gått i retur, takk gud det er psdata som behandler returen. :yes:

 

Lagt til: To stk. Seagate 80 Gb sata-disker har gått i retur, defekt etter kort tid, mens en Seagate 120 GB ide-disk har vært min "beste" disk, svevet i ett år uten noen probs.

Endret av mantra17
Lenke til kommentar
Hitachi er tingen nå.

 

Staljin

Endelig en person som vet at "deathstar"-syndrommet er en saga blott! :thumbup:

Hitachi lager de aller kjappeste ATA/S-ATA diskene for øyeblikket (utenom WD Raptor), diskene er også temmelig lydløse sammenlignet med WD og Maxtor, omtrent samme støynivå som Seagate Barracuda.

Anbefaler dere å ta en titt på storagereview.com for testresultater/sammenligning av harddisker.

 

Test av Hitachi Deskstar 7K250: http://storagereview.com/articles/200310/2...25VLSA80_1.html

 

Sitat Storagereview: "Combining the first significant performance increase in over a year with whisper-quiet operation, Hitachi's Deskstar 7K250 proves that there's a lot of life left in the venerable 7200 RPM design. Western Digital's three-year run with the 7200 RPM ATA title has finally come to a close. Available across a wide range of capacities in both parallel and serial ATA interfaces, the 7K250 should top the list of all performance-oriented users seeking a new drive for their desktop rig. "

Endret av norrick
Lenke til kommentar

sitte å fundere på ka disk eg ska kjøpa eg o for tida....

har 3 fungerende WD disker...

en WD disk døde etter 2år å en måned... så den holdt akkuratt over garanti tiden..... faen helvete fitte eg blei forbanna når eg mista over 90 GB med ting å tang.... IRC loggene var vel verst å miste tror eg....

masse ting eg ville ha som stod der....

 

eg kjører nå en WD SATA disk på 160GB... funker fint... syntes ikkje den bråke så mye.. men er vel smaksak d da.....

kjører også 2 WD PATA disker på 80GB og 120GB

har hatt de nesten 2 år å rundt 1 år tror eg....

 

vet at Hitachi har hatt MYE problemer før... men etter d ein eg kjenner sier... hender d nesten litt for ofte at han må sende de i retur enda.... men da ryker de etter kort tid.... usikker på om eg tør å stola på de....

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd WD to ganger. Den ene gangen (ca et år siden) døde den etter to måneder. Byttet den i en Seagate. Den har jeg enda. Så var det på tide med en ny disk for et halvt år tid siden. Kjøpte da enda en Seagate. Et par uker siden ville jeg ha enda en! Kjøpte da en WD igjen men den hadde en elendig strømkontakt. Disken kom og gikk som den ville... Ble mye lirking og restarting. Støyet mye mere enn mine to Seagater oxo. Sendte den tilbake og fikk heldigvis byttet den i en Seagate. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...