Gå til innhold

M65 tråden! Alt om M65


Anbefalte innlegg

Denne tråden er KUNN dedikert til Siemens M65

 

Hey! Ville dedikere en egen tråd kunn til SIEMENS M65, da jeg syns den andre 65 serie tråden har blitt altalt for lang! Tenkte jeg bare skulle ta for meg det mest generelle ved telefonen. SW feil og lignende. + litt erfaringer.

Jeg var så heldig å fikk mitt eksemplar i går (dvs. Laurdag). Er blitt meget kjær i telefonen allerede, og den virker topp. Gikk over fra en Nokia 6230 (plastikkdriit som ikke tåler no) til en telefon med et litt fet image. Jeg bare klarer ikke å unngå å digge det dynamiske lyset! GENIALT (kanskje litt fjortiss, men fett)!!! Ellers lurer jeg på hvis DU har M65, om du har sått på plastikkringen eller plastikklokket på kamera?

Jeg har funnet et par feil.. feks når du tar video står det også når du går ut av menyen "Saved as: Video" kanskje det skulle være norsk her? Mitt eksemplar har heldigvis ikke fått tid til å skru seg av ennå, selvom jeg vet det er et par stykker her inne som har erfart det! Men vi får håpe neste firmwire update vil inkludere litt sånne bugsfix. Ellers kan dere jo poste hvor det finnes gratis bakgrunner og ringetoner.. har bestilt datakabel som kommer på tirsdag, 240 kr på komplett var ikke å forakte :dribble:

Men skriv i vei om M65..

Jeg vil ikke ha spm. om S65 eller CX65 eller CFX65 osv. KUNN M65 skal diskuteres i denne tråden!

 

kos & klæm, han Gaute :green::green::green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JEg har funnet en midlertidig løsning på video opptak funksjonen, du bruker snariveien til joysticken for og komme i kameraet, da funker video ALLTID!

 

( joysticken til venstre )

 

Ellers så har min slått seg av litt, men ikke noe stort, jeg bruker den "lappen" forran kamera!

Lenke til kommentar

Har prøvd M65 og den virker litt fet... Vet ikke bildekvaliteten, men på skjermen så den nå bra ut.. Skjermen virket stor og fin og oppløsningen var heller ikke så værst... Telefonen var litt tung, for det om den metalldingsen var tatt av... Men det gjorde den litt mer solid... Var en fin telefon :yes:

Kunne ikke du legge ut litt fakta om telefonen? Og bilder...

Lenke til kommentar
Har prøvd M65 og den virker litt fet... Vet ikke bildekvaliteten, men på skjermen så den nå bra ut.. Skjermen virket stor og fin og oppløsningen var heller ikke så værst... Telefonen var litt tung, for det om den metalldingsen var tatt av... Men det gjorde den litt mer solid... Var en fin telefon :yes:

Kunne ikke du legge ut litt fakta om telefonen? Og bilder...

Er på vei!

Skal skrive en brukererfaring / lesertest på telefonen om et par dager.

Men i skrivende stund er jeg på vei ut til den Kanadiskeambassaden for å feire nasjonaldagen deres. Så det blir om et par dager.

Da skal jeg prøve å få slengt ut et par bilder, pluss noen bilder tatt med telefonen :)

Håper dette kan hjelpe!

Telefonen er ikke "tung" da har du missforstått. Men det er heller ingen 8310. Så der har du nok forskjellen. Men skjermen er stor og god! Det er fordel!

Lenke til kommentar

Telefonen har en ganske så stor god skjerm ja!

DET SKAL SIES!

Når det gjelder tastene er de "litt" små, men til gjengjeld gode og harde å trykke på, noe nokia ikke helt har klart på sine 51XX serier :D

Har så langt bare funnet noen små bugs og feil, som er ubetydelige.. bryr meg egentlig ingenting om de :D

Kamera samt video funker perfekt på min telefon!

Produsert 4/6 er min telefon :)

Vente spent på firmwire oppgradering nå :D

Lenke til kommentar

Synes M65 er en sterk mobil med mange funksjoner.

Kameraet er bra, skjermen er veldig bra, lyden er fet hvis du får tak i en 40 toners høykvalitet polyfonisk lyd, kvaliteten på selve mobilen virker bra. Den er rask nok og den er rimelig i pris.

 

Det å si at en mobil gir plast følelse er jo ikke så rart, 99% av alle mobiler er faktisk laget av plast.

"Plast følelsen" er noe man får når det er knirking, svakhets punkter, og rukklete deksler som ikke virker særlig holdbart i kvalitet.

-Dette har M65 "Beskyttet" seg mot og jeg finner ingen av de svakhetene. Den virker mere hardfør enn mange andre mobiler med samme funksjoner.

 

Jeg plugger gjenn kontakten under etter lading og data bruk, kameralinsen må jo bare beskyttes av dekselet, den ringen er bare pynt og har ingen fornuftig funksjon.

 

Den er godt balansert og ligger godt i hånden, skriving med tastene går problemfritt med en hånd selv om de kan virke noe rare i begynnelsen, midtraden er lagd av vinklede hardplast knapper som kan virke litt rart i begynnelsen, men vennr seg fort til det.

 

Det som skuffet meg var TEITE bugs som Siemens mobile kunne ha funnet ved å ta mobilen i hånden å knotte på den i noen minutter før de pakket og sendte dem avgårde.

 

En ting til var at datakabel ikke fulgte med, til en mobil som denne så synes jeg absolutt det burde ha fulgt med. Det er lett å slette programmer og sånnt å vil du ha noe tilbake så sliter du, må levere den inn til reprasjon da og tviler på at det går på garanti.

Dessuten er jo kameraet litt for bra til å bruke kun til MMS, så å få bildene over til PC, ja da sitter du der hvis du ikke her kabel eller IR på PC'n.

Siemens har dessuten lagt ut gratisprogram på siden sin for å gjøre ting på og gjennom mobilen.

Fikk litt "har en mus, men mangler resten av PC utstyret" følelse da jeg satt med mobilen full av bilder og ingen steder å tømme dem (Kjøpte datakabel ettpar dager senere)

 

Å si at den har 11MB minne er litt feil, når jeg hører dette så tenker jeg OK den har 11MB minne klart til bruk, ikke at det er 11MB totalt og halvparten er brukt til mobilens programvare. Mye kan slettes, men du får aldri 11MB fri.

 

Nå har jeg skrevet mest på "negativt", men hvis dere ser etter så er det hovedsaklig bare tre ting, og ingen går direkte på mobilen bortsett fra bugs.

 

 

Gir den 8,5 av 10 mulige i score

Lenke til kommentar

Gjesp - Det er meningen at metall rammen skal være på...Det ser du når du setter på den orange låseknotten for batteridekselet. Uten metall rammen blir det 1 mm glipp, fordi det er meningen at låsen skal klemme sammen den vanntette pakningen på batterilokket å holde metallrammen på plass.

 

Jeg har planer om å lakkere rammen svart men det er liten vits, det kommer bare til å flasse av.

Lenke til kommentar

Alt i alt er M65 en utrolig god telefon til sin pris!

Er lei av all sytinga fra folk!

Telefonen er ment for å tåle en støyt, ikke for å se PEN ut. heller kul!

Hvis det er en pen telefon du er ute etter får du heller sverge til Panasonic eller Samsung sine kamskjelltelefoner.. som har en nais vri!

 

M65 er for folket som er litt aktive og ikke sitter hjemme, og putter telefonen i et glass vann for å se om den tåler det!

-Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...