Gå til innhold

pcen vil ikke alltid starte, hjelp


Anbefalte innlegg

sliter med ein ting her. pcen vil ikke alltid starte, den sviver i et par sekund så stenger den seg av igjen. noen forslag?

 

tenke gjerne det kan hver strømbruket, har 350w me 3 hd og 2 brennere, kan dette ha noe me saken å gjøre?

har også et skjermkort som vifta er defekt på.

 

Takk for hjelpen

Mvh

Spiff

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan være et temp problem. Er cpu vifta montert feil vei?

 

Hvis den er det ville jeg sjekket PSUen.

 

Jeg dro 3 HD'er, 3 cd-drev, amd xp3200+ og radeon 9800pro på 360 W, så du har nok av ressurser hvis du har en skikkelig strømforsyning (ikke q-tech.....)

 

Hva med kortslutning...... da slår PCen seg av (særlig gjorde mitt gamle Abit hovedkort det... (KV7)).

Lenke til kommentar

Trolig tempraturen og en auto av funksjon som slår inn.

*Gå inn i bios og se på temp målerne for cpu, chipsett o.l og dems temp samt auto av temp funksjon hvis du har det.

*Sjekk at alt er montert ordtlig spesielt Cpu vifta som skal sitte !stramt! og ikke ha noe slerk.

*Sjekk at alle vifter starter når du slår på poweren. Du må åpne toweret for å se dette :)

*Om du ikke finner noen feil på det begynn feil søk. Det er mulig at det er noen av dele i pcen som gjør det. Jeg selv hadde en ekstra vifte som gjorde at pcen ikke ville boot til tross for mer enn god nok psu power... grunn ukjent. Ta ut alle delene du ikke trenger og sjekk om pcen da vill starte. Gjør den det test en og en del til pcen ikke vill boote og du har trolig funnet problemet.

Lenke til kommentar
..også SPØR du? Må jo helt åpenbart være skjermkortet!!

 

trodde det eg og heilt te eg trakk ut et par strøm kabler fra hd og brenner før eg starta så funka den då, han klarte i vert fall å starte for den gangen men eg må gjør det samme hver gang eg state den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...