Gå til innhold

Slå på pcn med usb?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har passord på PC. altså, slik som den karen beskrivde, jeg skriver ett passord mens PC er av, og vips så slår den seg på. kan seff gå veier rundt dette,(f.eks. resette BIOS med jumper eller batteri) men har man fysisk tilgang til PC'n er det lite man kan få gjort.

 

vær obs på at mus og tastatur somregel får strøm (tastatur, ikke alltid mus) når du bruker kb power on funksjonen i BIOS. det er jo ikke noe galt, bare at har du optisk mus, lyser den jævelen rødt hele tida, om du da ikke stenger strømmen om natta

 

men har du passord i windows, altså passord på brukeren din, kan ikke folk komme seg rundt det med enkle midler. skal du på do eller noe sånt, trykker du bare windows tast+l og den kommer i "bytt bruker mode" eller så sier den at maskinen er låst, og man må taste passordet for å låse den opp igjen.

dette er utrolig irriterende at folk gjør på skolen, for da må man boota maskinen, noe som ikke er gjort på 20 sekunder med de gamle maskinene der.

Lenke til kommentar

Hvis det er slik at du må til enhver tid vokte over pcen fysisk vet jeg ærlig talt ikke om jeg hadde giddet å reist. Jeg har vært på mange lan, og det har hendt at jeg har låst pcen hvis jeg var innlogget noen steder. Låser bare pcen hvis jeg er borte for en lengre stund.

 

Men offtopic:

En slik harddiskuff: Reduserer den støyen fra harddisken? WD'en min bråker så dyrisk. Tenkte jeg skulle se på noe lignende som dennefra komplett. Andre inspill om hvordan jeg kan redusere støyen mottas med takk. (btw. jeg modder ikke med støydempingsmatter).

Lenke til kommentar

Før TG lagde jeg en aluminumsbrakett som sperra et par av skruene bak på kabinettet! Låste med en hengelås. Til startknappen seriekobla jeg den vanlige startknappen, en nøkkelbryter og en skjult knapp man ikke så ( ;) ).

Litt paranoid kanskje, men folk har jo ikke respekt for andres ting lenger så :no:

Lenke til kommentar
Skal kjøpe nytt kabinett, da skal jeg ha noen fine ting slik at folk ikke gidder å restarte bios..

 

skal koble 12v i PC'n, det er nok til at de holder seg unna..

 

Tar du i PC'n får du støtt :)

Får ikke støt av 12 volt. isåfall må det brukes kondensatorer. Men for all del, ta gul og svart ledning fra psu din å koble til kabinettet du, ikke skyld på oss for at psu din tar kvelden :p.

 

Mekk heller hengelås på kabinettet.

Lenke til kommentar
Skal kjøpe nytt kabinett, da skal jeg ha noen fine ting slik at folk ikke gidder å restarte bios..

 

skal koble 12v i PC'n, det er nok til at de holder seg unna..

 

Tar du i PC'n får du støtt :)

Hoho, sikkert lurt ;) For det første merker du ikke 12V, for det andre kan du jo prøve på en annen måte først... sett en binders mellom gul og svart på en kontakt inni pc'en ;)

Lenke til kommentar
Skal kjøpe nytt kabinett, da skal jeg ha noen fine ting slik at folk ikke gidder å restarte bios..

 

skal koble 12v i PC'n,  det er nok til at de holder seg unna..

 

Tar du i PC'n får du støtt :)

Får ikke støt av 12 volt. isåfall må det brukes kondensatorer. Men for all del, ta gul og svart ledning fra psu din å koble til kabinettet du, ikke skyld på oss for at psu din tar kvelden :p.

 

Mekk heller hengelås på kabinettet.

holder vel bare med gul, siden kabbinettet er jordet.

 

eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...