Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:roll:

Pass på deg selv før du klager på andre.

Det heter projektor-TV (det har ingenting med prosjekt å gjøre hvis det var det du prøvde å skrive).

Det heter for øvrig også skrivefeil (i ett ord).

 

Edit:

Til stigen1: Det ble en bra artikkel til slutt.  :thumbup:

Ja, men det er en liten forskjell mellom å være utdannet(?) jornalist og å legge inn et inlegg på et data forum. Kommentaren var ment til å hjelpe, det var ikke meningen å stille skribenten i dårlig lys...

 

BTW:

Så klippene fra windows siden, de har sykt bra kvalitet. :)

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Ja, men det er en liten forskjell mellom å være utdannet(?) jornalist og å legge inn et inlegg på et data forum. Kommentaren var ment til å hjelpe, det var ikke meningen å stille skribenten i dårlig lys...

 

BTW:

Så klippene fra windows siden, de har sykt bra kvalitet. :)

Vi tar all konstruktiv kritikk til oss, så det går helt fint :) Ja vi har noe å glede oss til på denne fronten i tiden fremover :thumbup:

Lenke til kommentar

Problemet er bare at det vil ta laaang tid før HDTV kommer til europa..

Hvorfor?

1.) Vi har allerede PDTV

2.) Å gå over til HDTV er kostbart med tanke på:

- Man trenger nytt redigerings og kamerautstyr for å få utbytte

- Økt båndbredde på satelitt/terrestial-overføringene

- Nye tunere og system..

 

Sååå, jeg flytter til uniten om noen år :p

Lenke til kommentar
Bra guide, men jeg savner en diskusjon av strømforbruk der flere av teknologiene skiller seg drastisk (f.eks. Plasma vs. LCD). Det er ikke bare prisen som medfører at folk heller velger LCD- fremfor Plasma-skjermer, strømforbruket er også vesentlig lavere på LCD-skjermer :)

Helt enig, men jeg har en liten mistanke om at det er mer "avanserte" brukere som tenker strøm. Derfor har jeg utelatt det, slik at de fleste brukere kan forholde seg til det :) Men jeg kan garantere at det kommer mer på denne fronten av guider (forhåpentligvis) der vi kan ta mer utdypende diskusjoner :)

Lenke til kommentar
Problemet er bare at det vil ta laaang tid før HDTV kommer til europa..

Hvorfor?

1.) Vi har allerede PDTV

2.) Å gå over til HDTV er kostbart med tanke på:

    - Man trenger nytt redigerings og kamerautstyr for å få utbytte

    - Økt båndbredde på satelitt/terrestial-overføringene

    - Nye tunere og system..

 

Sååå, jeg flytter til uniten om noen år :p

Vi får krysse fingrene på at utviklingen fortsetter slik den har gjort de siste årene. Håper at det ikke blir så altfor lenge til før dette er dagligdags. Men utviklingen slik den er nå lover i positiv retning.

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
Tusen takk for konstruktive tilbakemeldinger, da blir nok min neste artikkel enda bedre (forhåpentligvis) :)

Selv takk for artikkelen. Det er bra at folk for øynene opp for DTV. Stakkars de som bruker 30k på en fet 4:3 kun-analog Loewe-TV i dag, for så å bli dritskuffet om 3 år. ;)

Endret av Pureblade
Lenke til kommentar

Fin artikkel, men det var historiske feil på første siden...

Den først TV-sendingen (prøvesending) ble gjort av to TYSKE forskere i TYSKLAND. Men det var et tungvint og avansert system... Det var kanskje de første REGULÆRE tv-sendingene du tenkte på? Da tok du feil da også, for det var også tyskerne som sto for... De sendte tv-sendinger til flere hundre mottakere flere år før krigen... De inneholdt ganske mye nazi-propaganda BTW...

Lenke til kommentar
Fin artikkel, men det var historiske feil på første siden...

Den først TV-sendingen (prøvesending) ble gjort av to TYSKE forskere i TYSKLAND. Men det var et tungvint og avansert system... Det var kanskje de første REGULÆRE tv-sendingene du tenkte på? Da tok du feil da også, for det var også tyskerne som sto for... De sendte tv-sendinger til flere hundre mottakere flere år før krigen... De inneholdt ganske mye nazi-propaganda BTW...

Flott at du kommer med slik informasjon, noe jeg ikke var klar over. Ville bare belyse dette littsom en innledning. Selv om det du sier ikke er den "offisielle" versjonen. Så historikerne er tydeligvis ikke helt nøyaktig av og til :) Takk for info, men blir ikke rettet på da dette ikke er noe større feil!

Lenke til kommentar
Fin artikkel, men det var historiske feil på første siden...

Den først TV-sendingen (prøvesending) ble gjort av to TYSKE forskere i TYSKLAND. Men det var et tungvint og avansert system... Det var kanskje de første REGULÆRE tv-sendingene du tenkte på? Da tok du feil da også, for det var også tyskerne som sto for... De sendte tv-sendinger til flere hundre mottakere flere år før krigen... De inneholdt ganske mye nazi-propaganda BTW...

Tyskland begynte TV-sendinger i mars 1935. Dette var sendinger med svært lav oppløsning og få mottakere. Tyskerne kaller dette verdens første sendinger, men de fleste andre kaller BBC sine sendinger, som startet 2. november 1936, for de første regulære sendingene. Disse sendingene hadde en helt annen teknisk kvalitet (bl.a. 405 linjers oppløsning).
Lenke til kommentar
jeg får ikke lyd på de windows mp9 klippene...

I tillegg hakker filmene. Mangler jeg noe kodek????? Fungerer de bra hos dere andre?

Robot filmen går rent hos meg, men den vann filmen(husker ikke navnet på den) hakker lyden. Det har noe med maskinen å gjøre tror jeg. Det sto at 3Ghz var minimum på de beste filmene..

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Edit: savner fortsatt litt mer om HTPC, men dette kommer vel mer om etterhvert når MS nye Media OS også kommer for fullt?

Ja det kommer mer om HTPC underveis når dette kommer for fullt. Tror det er en god del folk som jobber med dette her på HW-nettverket (tror jeg :p ). Uansett kommer det mer info om denne delen siden vi er på et hardware nettsted :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...