Gå til innhold

nforce2 med sata?


asimov

Anbefalte innlegg

Tenkte gjøre en liten oppgradering(venter med en større oppgradering til 939/pcie x800/gf6 kommer litt ned i pris), sitter med xp2500 og et asus a7v333 som funker helt greit, men skulle gjerne kjørt på en raptor disk og kanskje få klokka litt. så tenkte kjøpe et nforce2 kort med sata men lurer litt på hvilke kort som klokker bra og er stabile, har bare sett epox og msi med nforce2 og sata hk

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117860&cks=SER

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117316&cks=SER

noen som har noen erfaringer med noen av disse kortene? eller kan anbefale et annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv et slikt MSI hovedkort.

Skal du ikke overklokke er dette er superbt og stabilt kort.

Skal du overklokke kommer du til å drepe det med en gang, pluss at det dreper cpu'en din. (Har vel fått en 4-5 nye kort pga. at de døde).

 

Ellers er jo Abit NF7-S og Asus A7N8X gode alternativer i tillegg til EpoX kortet.

Lenke til kommentar

Her er et kort som ifølge produsenten iallefall skal være lett å klokke http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=102...lAction=details

, men om det er det kan jeg ikke gå god for siden jeg ikke har prøvd det selv.

 

Noen av spesifikasjonene som kanskje er interresange for en overklokker.

CPU Jumper-less Design

EzClock -- Overclocking is fun!

1MHz Stepping CPU Overclocking

1MHz Stepping AGP/PCI Overclocking

Adjustable CPU Vcore through BIOS

Adjustable AGP Voltage

Adjustable CPU ratio through BIOS

Adjustable Memory Voltage

Large Low ESR Capacitors

WatchDog ABS -- Intelligent Overclocking Anti-lock Break System

AGP Protection Technology

AMD CPU Over Heat Protection (OHP)

CPU Over Current Protection (OCP)

Hardware Monitoring

SilentTek Noise Reduction Technology

SilentBIOS Noise Reduction Technology

 

Edit: Velkommen til forumet, og her kan du lese en omtale av hk-et http://www.atruereview.com/AOpen/index.php

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Jeg satte nettopp sammen DFI Infinity, har ikke fått tak på minne til det ennå. (lunker på 333MHz)

Infinity og LanParty skal visstnok være det hovedkort som greier høyest FSB.

 

Ja, også tilbake til temaet: Det er 4 SATA-porter på mitt kort, tror det er det samme på LanParty.

Dessuten har jeg et Soltek nF2 Ultra400 med 2 stk. SATA, det kortet har ikke hatt ett feilskjæe siden jeg monterte det for 1/2 år siden, anbefales og er billig. SL-75FRN2-RL

hovedkort.no og databutikken.com fører både Soltek og DFI.

 

Lurer på hvilken RAM jeg skal kjøpe? :hmm:

Endret av mantra17
Lenke til kommentar
Jeg satte nettopp sammen DFI Infinity, har ikke fått tak på minne til det ennå. (lunker på 333MHz)

Infinity og LanParty skal visstnok være det hovedkort som greier høyest FSB.

Venter selv på et DFI NFII UI, men de koster schwinmye...

 

Dessuten tror jeg ikke trådstarter er ute etter å ekstremklokke. :roll:

 

Mantra17: Kjøp noe brukt BH-5 minne, det er det ultimate til det hovedkortet.

Ellers er alt minne med Winbond chips utmerket, NFII kortene liker visst winbond svært godt.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Jeg satte nettopp sammen DFI Infinity, har ikke fått tak på minne til det ennå. (lunker på 333MHz)

Infinity og LanParty skal visstnok være det hovedkort som greier høyest FSB.

Venter selv på et DFI NFII UI, men de koster schwinmye...

 

Dessuten tror jeg ikke trådstarter er ute etter å ekstremklokke. :roll:

Ja de er dyre, særlig LanParty, men Soltek er et billigmerke, tror de koster ca. 800 kr, fikk mitt som demo for 500 kr.

 

I fare for å stjele tråden, goophy: Hvilket minne skal du ha på Infinity.kortet ditt? :wow:

Lenke til kommentar
Jeg satte nettopp sammen DFI Infinity, har ikke fått tak på minne til det ennå. (lunker på 333MHz)

Infinity og LanParty skal visstnok være det hovedkort som greier høyest FSB.

Venter selv på et DFI NFII UI, men de koster schwinmye...

 

Dessuten tror jeg ikke trådstarter er ute etter å ekstremklokke. :roll:

*skryte*

Sitter selv på et DFI Lanparty kort. (Har ikke prøvd å klokke så mye, kanskje jeg skal prøve nå?)

*/skryte*

En liten finesse med dette kortet er at du kan lagre 4 BIOS profiler f. eks. en til spilling og en når du bare skal surfe/skrive, slik at du kan skru ned viftehastigheten

 

EDIT:

Prøvde å klokke nå og gikk rett opp til 225 i FSB uten problemer. satte veldig slakke timings på rammen slik at den ikke skulle være noen hindring.

CPU: 1,6V

RAM: 2,6V

 

EDIT 2: Tror i knappen min begynne å bli gåen

Endret av bjorn432
Lenke til kommentar

nei jeg hadde ikke planer om noen stor overklokking, men forstår xp2500 skal være grei og overklokke endel iallefall(vet det står mye på rammen her), først og fremst et stabilt kort med sata og bra ytelse jeg er ute etter, takker for all responsen uansett.

Lenke til kommentar

DFI Lanparty er jo et bra kort også.

I tillegg følger det med en bra bundle:

Bærereim til pcen.

Rund IDE og floppykabel som i tillegg lyser med UV.

FrontX som gir tilkobling for 2 USB2, 1 Firewire, mic og hodetelefoner og diagnose leds i front.

PCI bracket for 2 FW til.

2 Sata kabler + en Molex Y kabel som gir to Sata strømmuttak.

I tilleggg lyser jo mesteparten av kortet under UV lys (Ram slottene, PCI, AGP.)

Lenke til kommentar
nei jeg hadde ikke planer om noen stor overklokking, men forstår xp2500 skal være grei og overklokke endel iallefall(vet det står mye på rammen her), først og fremst et stabilt kort med sata og bra ytelse jeg er ute etter, takker for all responsen uansett.

Utifra det vil jeg anbefale et Abit NF7-S v2.0, Asus A7N8X eller Epox-kortet du hadde satt opp.

Tror du vil bli fornøyd med alle de, også koster de ikke så mye uansett.

 

Skal du ikke overklokke vil jeg si at du bare kan glemme DFI-kortene, det er mye tull med dem og de trenger gjerne et par mods for å fungere optimalt. Dessuten koster de mye mer enn de andre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...