Gå til innhold

- Innholdet er slettet -


Umbra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kommer på 2 artister kan være greit å sjekke ut de :

 

man with no name

 

astral prosjection

 

 

lenge siden jeg hørte på sånt men de er ihvertfall kjente innenfor goa og psykedelisk trance

 

edit : Salamander - Tempest (Union Jack remix) er rå låt den her

Endret av rakib
Lenke til kommentar
Jeg liker den ikke fordi den inneholder vokaler og går litt for fort. Grunnen til at jeg ikke liker Trance med vokaler er at vokaler ødelegger "transe effekten". Det samme skjer dersom sangen går for fort. Det må være en balanse, sangen må verken gå for fort eller for sakte. Jeg tipper at BPM ligger mellom 145 og 150 i den låta der, noe som jeg mener er for fort.

HOST**

 

Hvis du legger merke til "trance"-ordet i "PsyTrance", så betyr det faktisk at det inneholder ting fra såkalt trance. Trance ligger som oftest i 140-150 bpm. Om du har funnet en Psytrance sang som går saktere enn kanskje 130 bpm, så er det ikke Psytrance lenger...

 

Uansett, du sier du ikke liker Astral Projection. Har du hørt Ambient Galaxy? Den er veldig treg, og ingen vokaler. Få tak i original mixen, eller extended version som er ca 20 min lang.. Det er bra Psytrance!

 

 

Men vil også råde deg sterkt til å sjekke ut de jeg nevnte, kan spesifisere litt mer om du vil:

 

Deedrah - Reload (album) er helt fantastisk.

 

Fractal Glider - Tabla Trek følger opp med samme stilen, altså lys og myk psytrance.

 

California Sunshine er også ganske soft, om enn litt kjedelig til tider.

 

Junk Project lager jo egentlig Hard-Trance, men personlig synes jeg sangen "Braintool" er en god blanding av Hard-Acid og Psy. En dyp, og nokså mørk og hard stil.

 

Fungus Funk er vel noe av det hardeste Psytrancen du kan få tak i... Virkelig fett! Her har du FX lyder i massevis, få melodier, masse bass, og tøffe trommeriff. Hva mer kan man be om? :p

Sjekk ut disse sangene fra Fungus Funk:

Dis

Micromosmos

Geona

Mega Drummer

Inverting the Acid Dancefloor (Digger den sangen!)

War Science

 

Fungus Funk har også laget et album sammen med Psyfactor (Han anbefales også sterkt!!) som er utrolig bra.

 

Astral Projection har faktisk mange bra etter min mening. Hørt People Can Fly, Dancing Galaxy, Tryptomine Dream, Aurora Borealis, Solid Electronics og Life on Mars? Anbefales.

 

1200Mics lager en spesiell form for Goa, Buttrock, altså goa med masse gitar i . Sjekk ut Marijuana, Ecstasy, Hashish, Acid For Nothing (Schlager! :D), Lsd, magic mushrooms, DMT, Mescaline, Salvia Divonorum. Wonder if these guys love drugs... :innocent:

 

 

ARGH! Glemte å legge til noen!

 

Alien Project er jo helt fantastisk etter min mening, ganske lys though.

Albumene Aztechno Dream og Dance or Die er utrolig bra, men de har også mange andre kjempegode singler.

 

Astrix er jo også veldig kjent innenfor Psyverden, bra musikk. Skal se om jeg husker noen mer nå....

Endret av Fragletrollet
Lenke til kommentar

Hallucinogen har også endel bra psytrance, og da snakker jeg ikke om chillouten han også lager, Infected Mushroom er også bra imo.

 

En annen ting: Psytrance er som oftest raksere enn vanlig trance, ofte 150-160 bpm. Det er altså vanlig, så de som er tregere er ensten litt mindre vanlige eller en annen sjanger.

Endret av Fragletrollet
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...