Gå til innhold

R9800pro, sapphire eller powercolor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Powercolor sin vifteproblematikk er over for lenge siden, Selv har jeg sapphire og er fornøyd, om du skal ha sapphire så bør du sjekke at du får 256bit versjonen, om du ikke er klar over det fra før, Sapphire prøvde å lure kunder med å lansere en 128bit versjon. Begge(sapphire og powercolor) er tilnærmet identiske. Det skal hvertfall være samme ytelse på dem. Velg utifra pris. :)

[edit]

Jeg snakker om bit og ikke megabyte når jeg sier at du bør ha 256bit versjonen.. :)

128mbyte versjonen var vel det du ville ha?

Endret av vgard
Lenke til kommentar

Ingen vifteproblemer lenger nei.

Powercolor og Sapphire er nesten helt identiske. Det er hipp som happ, ta den med best pris/bundle!

 

 

Forresten så har vi er Rincewind her på forumet allerede...

 

Jeg skulle gjerne hett Death fra samme bøkene, han er jo bare helt rå, men det blir vel bare for mye av en klisje :)

Lenke til kommentar

Har hatt eit Sapphire 9800 Pro, solgte det. Kjøpte meg senere PowerColor 9800 Pro, sende det inn til reparasjon, fikk nytt levde i noen mnd. retur igjen. Sikkert min uflaks men begge kortene yter likt så du blir sikkert fornøyd. Jeg opplevde at PowerColor klokket litt bedre.

Lenke til kommentar

Har sapphire selv og er fornøyd med den. Var ikke klar over at det var to forskjellige "bit" versioner. Men fikk heldigvis den rette. Så og si full guffen i Far Cry. Og det er rått!

 

Jeg ellemella mellom de to kortene du nevner. Så det er nok ett og det samme. :wee:

Lenke til kommentar
Jeg vurderer Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MBUltimate Ed, viss jeg forstår det rett så er den eneste forskjellen på dette, powercolor og vanlig sapphire 9800pro kjøleren som er vifteløs, har jeg forstått det riktig?

stemmer nok det ja, da får du med en klump av en heatpipe på kortet ditt. Slik ser den ut!

 

Rincewind, hvis PowerColor er 100,- billigere kan du likesågodt ta det, det skal være umulig å få tak i de gamle crap-viftene, PowerColor har noe mer i bundelen sin (tror jeg), og Sapphire fortjener ikke no særlig salg på 9800pro når de slipper ut 128bit-versjoner uten å si klart i fra.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...