Gå til innhold

Samsung 710T Letter etter test pA denne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg finner ikke noe test raport pA Samsung 710T 12ms responstid

Jeg letter etter en test pA denne 17" fOr jeg kjOper denne monitoren.

Har savnet en 17" tft med 12ms responds tid for spill A video.

Skriver dette pA en PC i England derfor ikke norsk tengset :scared:

sA vis du har en link sA post den her Snille Dere der hjemme

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei :(

Har søkt litt, men det ser ut til at de fleste test-sider tok sommmerferie da Samsung lanserte alle de nye :p Henter skjermen på postkontoret idag.

Skrevet (endret)

For å svare på spørsmålet ditt først: jeg vet ikke om noen tester av skjermen.

Jeg kjøpte denne skjermen som min første LCD-skjerm. Nå har jeg sendt den tilbake, og venter på å få pengene. Ettersom jeg aldri har sittet lenge foran en annen LCD-skjerm enn 710T, vet jeg ikke om de dårlige erfaringene mine gjelder alle LCD-skjermer, eller bare 710T. Dette er noen egenskaper jeg la merke til:

1) Felles for all bruk

Kantene av bildet ble aldri helt svarte eller mørke. Først trodde jeg at baklysene var grunnen til dette, men andre i forumet foreslo at skjermens ramme kanskje var strammet for hardt til. De lyse kantene var uansett veldig plagsomme.

2) "Vanlig bruk" (surfing, tekstbehandling osv)

Når jeg satt rett foran skjermen og kikket ned på "trayen" i Windows, var ikonene der uklare. Hvis jeg bøyde hodet ned og så vinkelrett på ikonene, var de skarpe og fine. Jeg antar at dette har noe med innsynsvinkelen på skjermen å gjøre. Den samme effekten merket jeg når jeg kikket ned på statuslinja i Mozilla. Bokstavene der hadde en tendens til å drukne i den blå bakgrunnen, og derfor var det ubehagelig å lese teksten. Jeg vippet skjermen bakover, slik at jeg så bildet mer "nedenfra". Da forsvant problemet med uklarheter nederst på skjermen. Til gjengjeld ble den øvre delen av bildet for mørk.

3) "Vanlig bruk" med pivot-funksjonen

Her slet jeg med samme problem som i punkt 2. Høyre del av bildet var for mørkt, med mindre jeg vred skjermen mot venstre. Da ble venstre bildekant straks mer uklar.

4) Spill

Jeg prøvde bare to spill med skjermen, fordi jeg allerede hadde bestemt meg for å sende den tilbake. Spillene jeg spilte var Thief 3 og Warcraft 3. I Thief merket jeg ikke noe etterslet. I Warcraft var det tydelig etterslep når jeg skrollet bildet bortover. Dette var imidlertid ikke plagsomt, og jeg opplevde det ikke som noe problem.

5) Film

Jeg kikket på flere originale DVD-filmer, bl.a. The Two Towers, The Rock og Swordfish. De mørke områdene av bildet ble til en dansende grøt av farger. Dette minnet om å se på hardt komprimerte divx-filmer. Jeg kunne ikke se noe etterslep i filmene.

EDIT: Gleder meg til å se hvordan mine erfaringer stemmer med testen på hardware.no.

Endret av ejen
Skrevet

Må si at det der hørtes veldig rart ut. En skulle tro du satt med en 4-5 år gammel skjerm. Nå gleder jeg meg veldig til å pakke ut skjermen og teste den :)

Skrevet
Nå gleder jeg meg veldig til å pakke ut skjermen og teste den

Og jeg gleder meg oppriktig til å lese testen! :) Kanskje var det noe feil med akkurat min skjerm? Den gav meg et veldig dårlig førsteinntrykk av LCD-skjermer.

Nå må jeg bestemme meg for om jeg skal prøve LCD på nytt, eller gå for CRT. Dette valget blir ikke lett. :ermm:

Skrevet
Kjørte du native oppløsning, altså 1280*1024? Hva slags skjermkort bruker du?

Jeg kjørte native oppløsning ja. Skjermkortet er et Sapphire Radeon 9600XT. Jeg brukte DVI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...