Gå til innhold

Klokke en AMD 64 3000+(lage en liten guide?)


Anbefalte innlegg

Hei jeg har nettop fått meg en ny pc og har lyst å prøve å klokke prosessoren min(selv om jeg er helt grønn på dette).

 

Jeg har denne cpuen http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300492&cks=PRL

og dette hovedkortet http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300050&cks=PRL

 

Kan jeg klokke denne cpue? Er det stor fare for å ødelegge den?

 

Er det også noen som kan forklare meg hva jeg skal gjøre når jeg skal klokke den (lage en liten guide?).

Endret av Andre88no
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

øk HTT bussen oppover med 5 og 5 mhz, når maskinen blir lite samarbeidsvillig, gi cpu litt mer volt og prøv mer, noe annet en det er det ikke =)

 

Jeg har oxo denne cpu'n, den kjører stabil på 2350 mhz for meg, noe særlig mer en det får man ikke ut av den.

 

 

Ha litt tolmodighet, så slipper du å få klager, noen svarer etterhvert, dobbeltposts er unødvendige.

Endret av MaJuice
Lenke til kommentar
Hvilket program kan jeg bruke til å gjøre dette?

Du kan bruke programmet som følger med hovedkortet, det heter MSI Core Center.

 

Har selv akkurat samme hovedkort og en A64-3000+ med C0 stepping. Klarer 2330 mhz som høyeste stabile hastighet og 1,67v vcore. Noe mer enn det vil ikke den stakkars gammle cpu'en min. "I wish i had CG stepping" doh!

 

Holdte faktisk akkurat på å prøve å tyne litt eksta mhz akkurat når jeg skulle svare på dette innlegget.... Det endte i blåskjerm, ser ut som CPU'en min liker seg best med litt høy vcore.

 

Bare for å ha det nevt så har jeg full vannkjøling med Danger Den RBX og har i tillegg fjernet heatspreaderen fra CPU. Dette fører til en maxload temp på 37 grader avlest i MSI Core Center med normal romtemp (sikkert mellom 20 og 22 grader en plass)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...