Gå til innhold

D: blir "spist" opp? (windows xp partisjon)


Anbefalte innlegg

Problemet er at det for en stund sida var lite plass på d: så jeg slettet en del rippa musikkfiler til bruk på openmg (sony net md)

Men det blir bare mindre og mindre plass så det annenhver gang jeg skrudde på maskina var under 200MB kravet. neste gang kunne det være rundt 400-500MB som er det som var det riktige.

 

I det siste har det skjedd omtrent hver gang jeg har startet maskina og i dag toppet det seg med at det var igjen 92MB på D: og jeg er bekymra for hvor mye det er igjen neste gang jeg skrur på. Jeg har kjørt Norton Antivirus, Spybot og Ad-aware og bare funnet bagatellmessige cookies.

 

Er litt bekymra for pc'n nå. Noen som har hjelp mot problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

windows xp professional sp1

 

msi k7t266 pro2 hovedkort

256 mb ddr ram

WD 80GB harddisk

creative geforce3 ti200

AMD XP1600+ prosessor

 

ble enda mer ustabil etter at jeg innstallerte drivere fra windowsupdate til skjermkortet og prosessoren. etter det har den brukt veldig lang tid på oppstart, men nå er det blitt bedre der.

Lenke til kommentar

Bruker du Norton Systemworks eller Utilities?

- og da spesielt "Norton protected Recycle bin" ?

Da kan det være en ide å "Purge Protected Files" tror jeg det het....

Greia er at den "beskytter" filer fra å bli overskrevet selv etter de er sletta.... slik at de kan lettere bli undeleta... Den skal egentlig automatisk frigi disse etter en stund, men har opplevd at den ikke gjør det...

Lenke til kommentar

hva slags trash? fant ingen spesielt store filer på d da jeg søkte etter filer over 20MB. Tror swap fila ligger der men det har ikke gitt slike utslag før.

lenge siden jeg kjørte scandisk, så det kan ikke være den som spiser.

 

har over 30 mapper som har blå skrift rett under windows katalogen. de starter alle med navnet "$NtUninstall" og filene inni indikerer at det er noe slags avinstalleringsgreier for sp1. skal dette ligge her? den ene mappen var over 200MB.

 

hvor ligger\found.00X mappene? finner ikke de..

Endret av cdguru
Lenke til kommentar

Angående avinstalasjonen av sp1 så trenger du den bare vis du har planer om å avinstallere den etter det jeg vet!

 

*bruker recovery ja, burde den skrus av?

ikke vis du bruker den, men det du kan gjøre er å skru ned hvor mye % av hd den bruker vis du har liten plass!

Lenke til kommentar

Gjør som Cybermantix sier... Norton Antivirus legger automatisk inn Norton Protected Files sak. høyreklikk på søppelbøtta og trykk purge norton protected files.. ellernoe i den duren....

 

Ps.. Veit i allefall at det er slik på N AV 2003... tror det er på 2004 også, men ikke sikker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...