Gå til innhold

Musematte - fUnc eller SteelPad

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Eg skal no kjøpe meg ny mus(noe som eg burde gjort for lenge siden) og musematte. Musen skal være en MX510.

Hvilken musematte passer best til denne? fUnc sUrface1030 dual-side eller SteelPad 4S? (Skriv helst begrunnelse, ikke bare "kjøp den fordi jeg har den". :p )

Endret av PCXray
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Begge er dårlege. =P Kjøp deg ei stor tøymatte, som til dømes qpad.

Idiotmodus online eller noe sånt?

Jeg har fUnc, derfor skal du kjøpe den..

Neida, jeg er veldig fornøyd. Den har en glatt og "groovy" side.

Jeg syntes musa blir veldig presis..

Jeg bruker Logitech MX 310..

Skrevet

Jeg hadde gått for func fordi steelpad lager en sånn merkelig (irriterende) skrapelyd, når man drar musen fram og tilbake på matten. Med og uten mousepadz. Func har mindre friksjon på begge sider, og lager ikke lyd når du beveger musen over den.

Jeg har intellimouse 3 og jeg har hatt func siden jeg kjøpte den, har aldri vært misfornøyd. Med unntak av at matten har blitt litt bølgete på den siden jeg pleier å ha håndleddet liggende, men det tror jeg er min egen feil, hehe..

Skrevet

Bare en ting til, som kanskje ikke har så mye med dette å gjøre, men litt:

Hvis eg bestiller en ting fra komplett.no som det står Lagerstatus: Ikke på lager, vil de da sende det med en gang de får det inn, eller kan eg ikke bestille før det kommer på lager?

Skrevet (endret)
Bare en ting til, som kanskje ikke har så mye med dette å gjøre, men litt:

Hvis eg bestiller en ting fra komplett.no som det står Lagerstatus: Ikke på lager, vil de da sende det med en gang de får det inn, eller kan eg ikke bestille før det kommer på lager?

De sender når det kommer på lager

Endret av Spaz
Skrevet

Disse 2 musemattene er faktisk diskutert om i samme topic ca 90 ganger før....Her er hva jeg fikk opp ved søk på de to... :

func AND steelpad

Komplett og lagerstatus er nevnt i samme topic ca 120 ganger før... :

lagerstatus AND komplett

Greit å spørre :yes: , men når det gjelder spørsmål om CPU, skjermkort, mus eller musmatte..... skulle det være mer enn nok å kikke igjennom på dette forumet.... desverre... :dontgetit:

Skrevet
:green: Interessant at enkelte finner det spennende å legge så mye tid og krefter i å vise at emnet er diskutert før. GG.

Mye....? lol..... tok meg akkurat 1-2minutter, og hvis det kan dempe min irritasjon over alle disse "hvilken musmatte er best" og "hvilket skjermkort er råest" diskusjonene litt, så er det ikke mye....... :laugh:

Skrevet
Den skal jo være glatt då!

Akkurat det gjer den dårleg. Folk trur at gli er alt, men musa skal jo stoppa ein gong òg. Einaste den fungerer til er veldig lav sens, men då må ein jo løfta musa heile tida viss ein må snu seg mykje rundt.

Skrevet
Akkurat det gjer den dårleg. Folk trur at gli er alt, men musa skal jo stoppa ein gong òg. Einaste den fungerer til er veldig lav sens, men då må ein jo løfta musa heile tida viss ein må snu seg mykje rundt.

Tull og tøys, den matta er slett ikke for glatt. Nå har jeg prøvd det meste av musmatter rundt forbi og fUnc matta er blandt de beste som kan kjøpes for penger. Du kan velge 2 forskjellige overflater ved å snu matta, og den lille lednignsklipsen er genial!

Jeg vil anbefale fUnc til både gamers og til designere som ikke har oppgradert fra mus til en Wacom pad.

Skrevet

Når det gjelder func, som i og for seg er kjempebra, er det to problem:

1. Den glatte siden fungerer ikke bra med min Logitech dual optical (sensorene har problem med å registrere bevegelse).

2. Den rue siden sliter fælt på føttene, med eller uten mouse skatez.

Det beste ville være en mus som fungerer bra på en glatt side, slik at det blir glattere bevegelse og mindre slitasje. Men jeg er ikke overbevist om at det er andre matter/mus som fungerer bedre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...