Gå til innhold

Kjøp av ny vifteløs PSU


Anbefalte innlegg

Er ikke så kjent på dette området av forumet, men fant ikke noe sted som passet bedre enn dette, så poster her. Om det er feilpost så gjerne si ifra eller rapporter så den blir flyttet :)

 

Så til saken:

Jeg skal kjøpe meg ny PSU. For noen måneder tilbake så jeg vifteløs PSU i en eller annen webshop. Finner ikke noen nå dog, men jeg har kanskje ikke lett for mye.

 

Jeg bruker i dag den medfølgende PSU'en i mitt chieftec kabinett. Er vel på 400W eller noe under det. HK'et mitt er asus P4B533-V med P4 2,4ghz og har 2 cd/dvd-drev tilkoblet, og 2 harddisker samt gf4 skjermkort, noen få pci greier. Dette er vel nok til å bestemme hvor mye W jeg trenger.

 

Noen psu'er som dere anbefaler? Helst ikke altfor dyrt, men jeg skjønner at vifteløse sannsynligvis ikke er de billigste.

 

Takk for hjelpen :)

 

Are

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja... sjekk ut denne North Q PSUen; 12-17dBA er ikke værst?

 

Hørt mye bra om F/S PSUer og... denne er billig og oversitger ikke 20dBA

 

fra 3dfxcool:BeQuiet 400W-S1.3 715,-

temperaturstyrte, lydløse vifter

?

 

Finnes mange stillegående PSUer men fant heller ingen vifteløse (sett de før ... tror det var på microplex.....

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Prøv å skriv en mail til følgende butikker:

1 3DfxCOOL

2 Microplex

3 Netconnection ANS

 

 

... om du plent vil ha en uten vifter

Lenke til kommentar
Som jeg ser det vil du uansett trenge en eller annen vifte ett eller annet sted for å bli kvitt all varmen som kommer til å bli dannet.

Nope.

 

Fantes en vifteløs sak som nevnt, men fant den ikke nå.

 

Den var i hvertfall dyr!

 

EDIT

antec_phantom_350.jpg

Støysvakt blir det også med Antecs kommende Phantom 350-strømforsyning. Denne PSU-en på 350 Watt fungerer som en eneste stor kjøleribbe og har derfor ikke noe behov for støyende vifter. Men det spørs hvor mange det er der ute som er villige til å ofre rundt 170 dollar for husfreden.

 

Det skal komme flere Phantom-PSU-er fra Antec i løpet av året, blant annet en 500 Watt-versjon med minimalt med vifter, som bare sparker inn når lasten er spesielt stor.

 

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=4756

Endret av JEG76
Lenke til kommentar
De kjøleribbene er på utsiden av kabinettet, så varmen blir ikke noe problem. (I alle fall de jeg har sett).

Microplex hadde en for ca 2000 kroner. Men den er ikke der nå. (dvs, sjekket for 2-3 uker siden).

De kjøleribbene er på alle sidene jeg gjentar: alle sidene fordi hele PSU'en fungerer som en stor kjøleribbe... ;)

 

Så hvordan det fungerer i praksis gjenstår å se. Men på et eller annet vis vil det være kjekt å lede varmen bort fra kabinettet om ikke annet. :wee:

 

Edit: sidene jeg tenker på er de "vanlige" som oppe, nede, bak...

Endret av The.Arisen.One
Lenke til kommentar

Denne PSU'en som JEG76 foreslo virker fin.

 

Hvis jeg ikke finner noen vifteløse går jeg vel for den. Billig og grei.

 

Angående det at varmen fra PSU'en må gå noe sted så glemte jeg å nevne at mitt kabinett allerede er kaldt nok, så det burde ikke være noe problem. Har 5 kabinettvifter med ålreit gjennomtrekk, sånn at jeg tror ikke det ville vært et problem og ofret PSU'vifte, om PSU'en var laget for det såklart.

 

Skal ta en kikk til, men synes å huske jeg så en vifteløs en som ikke var så veldig dyr for ikke mange måneden siden. men jeg kan huske feil :)

 

Takker igjen :)

Lenke til kommentar
Denne PSU'en som JEG76 foreslo virker fin.

Det er en veldig grei PSU.

Du hører at du skrur den på, men så forsvinner liksom lyden til ingensteds :)

 

Men, den er for liten for ditt forbruk

 

Sjekk min specs i proflen, så kan du sammenligne.

Har hatt akkurat den strømforsyninga der før.

Og det var på nære nippet at den ikke holdt lenger.

 

Derfor burde du vurdere å gå opp ett hakk eller to.

denne vil nok være bedre :)

Endret av LoS
Lenke til kommentar
De kjøleribbene er på utsiden av kabinettet, så varmen blir ikke noe problem. (I alle fall de jeg har sett).

Microplex hadde en for ca 2000 kroner. Men den er ikke der nå. (dvs, sjekket for 2-3 uker siden).

De kjøleribbene er på alle sidene jeg gjentar: alle sidene fordi hele PSU'en fungerer som en stor kjøleribbe... ;)

 

Så hvordan det fungerer i praksis gjenstår å se. Men på et eller annet vis vil det være kjekt å lede varmen bort fra kabinettet om ikke annet. :wee:

 

Edit: sidene jeg tenker på er de "vanlige" som oppe, nede, bak...

Jaja. Så hva med disse da?

 

yesico.jpg

4.jpg

logo.jpg

 

Trur faktisk det var den i midten Microplex hadde. Husker ikke helt 100%.

Disse PSU'ene (og andre som er laget på samme måten) vil da slippe ut (mesteparten av) varmen på utsiden av kabinettet.

 

Her er forresten en review av den.

Endret av snole
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...