johna Skrevet 20. juni 2004 Skrevet 20. juni 2004 Lurte egentlig på om strømforbruket er stort på R9800pro? Har alle korta fra forskjellige produsenter molex strømkobling? vil helst ikke. Forskjell i forbruk R9600pro - R9800pro? Hvilken produsent anbefaler du, her gjelder da forbruk, Støy, Effektiv kjøling.. Det skal stå i en shuttle, så vil gjerne ha hjelp her.
fredriku Skrevet 20. juni 2004 Skrevet 20. juni 2004 Et fett hva slags 9800PRO du velger. Og det sluker uansett mer strøm enn et 9600pro. Dette fordi du må koble til en molex kontakt bl.a Men ellers så bråker vel alle 9800pro kortene likt. Det er stort sett samme kjøler. Du får jo uansett ikke plass til en VGA silencer inne der, som drar den varme luften ut av kabinettet. Hvis du skal ha noe roligere, så får du nesten se på microplex. Og jeg så en fyr her på forumet med et 9700pro AIW kort, som haddet moddet inn en Zalman Heatpipe, så ut til å funke fint, men også da må du ha en vifte i kabinettdøra som enten trekker den varme luften ut, eller blåser en mild bris på kortet
johna Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Skrevet 20. juni 2004 ok,, kanskje jeg heller skulle gått for et R9600XT? Saken er den at, jeg har prøvd med et FX5900Xt, og der gikk kortet inn i safemodus fordi det ikke fikk nok strøm.. Er strømforbruket noe av det samme på Fx5900 og R9800? Lite vits med et kort som klokker seg ned Usikker på hva jeg skal gjøre,, ville absolutt hatt noe med litt kraft veffal.. håpte at 9800 gikk da vettu..
fredriku Skrevet 20. juni 2004 Skrevet 20. juni 2004 ALtså, de PSU`ene som står i Shuttle, skal i utgangspunktet holde til ditt bruk. Har sett folk som har 9800XT kort, og en P4 3.4ghz cpu, og noen disker + cdrom.. Du kan eventuelt kjøpe en SilentX fra Shuttle, som er på 250W. Men husk at disse strømforsyningene er meget sterke iforhold til hva de leverer. Har ikke sett noen målinger, men regner med de leverer over 300W Så det skal ikke være noe problem igrunn..
jonnor Skrevet 20. juni 2004 Skrevet 20. juni 2004 (endret) R9800pro drar nok litt mindre strøm en GF5900 ja... Tror det skulle gå greit, men du kan jo gå for R9600Xt da. EDIT: mente motsatt! Endret 20. juni 2004 av NorthWave
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå