Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Arcturus  :dribble:  *ståtiss*

8168972[/snapback]

Hvor mange ganger har du egentlig tenkt til å skrive den setningen der, eller en lik bare litt annerledes formert?

 

At Ljå kan sammenlignes med Ulver er jeg egentlig litt med på.

8169047[/snapback]

 

Svarte til Equilibrium sitt spørsmål, so bring your smartypants elsewere, mr. god of metal :)

Lenke til kommentar
Da burde du høre Bergtatt

8169054[/snapback]

Jeg har hoert veldig mye bra om dette albumet, saa jeg tror jeg maa skaffet meg det ja. Har forresten ikke Ulver gaatt vekk fra Black Metal til Elektronika eller noe?

8169071[/snapback]

Jo, og de lager like god musikk fordet.

 

Er ihvertfall ikke jeg med på.

8169054[/snapback]

Synes du ikke Ljå kan virke på noe som Bergtatt og Nattens Madrigal kombinert? Fra det jeg hørte på Ljås Myspace-side synes jeg det var likheter jeg da.

8169083[/snapback]

Nei, ikke i det hele tatt. Ljå kan bare drømme.

Endret av Jernlov
Lenke til kommentar

No skal eg bryte opp black metal-snakket med ein flott death metal-anbefaling: Gorguts! Du snakkar om flott produsert (iallefall på dei tre (av fire) skivene eg har høyrd), tøff og god death metal. Synes særleg From Widsom to Hate er bra, med Considered Dead på andre, og Obscura på ein god tredje. FWTH og Obscura er smått spesielle i forhold til Considered Dead, dog sjukt bra. HEIA!

Lenke til kommentar
No skal eg bryte opp black metal-snakket med ein flott death metal-anbefaling: Gorguts! Du snakkar om flott produsert (iallefall på dei tre (av fire) skivene eg har høyrd), tøff og god death metal. Synes særleg From Widsom to Hate er bra, med Considered Dead på andre, og Obscura på ein god tredje. FWTH og Obscura er smått spesielle i forhold til Considered Dead, dog sjukt bra. HEIA!

8169102[/snapback]

 

Gorguts er ballefett! På den skiva med gamle opptak er lyden ganske hip som happ, men det andre røsker mildt sagt i tissen!

Lenke til kommentar
Jo, og de lager like god musikk fordet.

8169090[/snapback]

Jaha? Da faar jeg ta en titt paa det. :)

8169097[/snapback]

Sjekk ut Bergtatt (folk black), Svidd Neger (electro soundtrack), Themes from William Blake's: The Marriage Between Heaven and Hell (alternative rockish), Kveldssanger (akustisk, acapella), Blood Inside (experimental electro)

 

Nei, ikke i det hele tatt. Ljå kan bare drømme.

8169090[/snapback]

Samme gitar og tromme bruk.

8169110[/snapback]

Ja, trommisen bruker trommestikker og gitaristen bruker plekter.

Lenke til kommentar
Da burde du høre Bergtatt

8169054[/snapback]

Jeg har hoert veldig mye bra om dette albumet, saa jeg tror jeg maa skaffet meg det ja. Har forresten ikke Ulver gaatt vekk fra Black Metal til Elektronika eller noe?

8169071[/snapback]

Bergtatt ja! Det var den første black metal-skiva jeg kjøpte meg, så har et veldig spesielt forhold til den :love: Fin musikk å høre på i skogen^^

Litt synd at de skiftet stil synes jeg, men Perdition City er faktisk veldig bra.

Lenke til kommentar
Da burde du høre Bergtatt

8169054[/snapback]

Jeg har hoert veldig mye bra om dette albumet, saa jeg tror jeg maa skaffet meg det ja. Har forresten ikke Ulver gaatt vekk fra Black Metal til Elektronika eller noe?

8169071[/snapback]

Bergtatt ja! Det var den første black metal-skiva jeg kjøpte meg, så har et veldig spesielt forhold til den :love: Fin musikk å høre på i skogen^^

Litt synd at de skiftet stil synes jeg, men Perdition City er faktisk veldig bra.

8169249[/snapback]

Synd er det ikke, de lager kvalitet uansett hva de lager. Og man går ikke lei de gamle skivene så er ikke noe behov for mer fra den kanten. Andre bra band som "pulled an Ulver"; Manes, kommer snart med ny skive de. Sjekk ut [view] EP'n.

 

Ett annet band jeg skulle ønske gikk electronica: Sigh, de har ofte sånne små electronica innslag og Mirai gjør dem faen i helvetes bra, de gir vel ut en slik skive snart, de gjør jo noe nytt på hver skive.

Lenke til kommentar
Synd er det ikke, de lager kvalitet uansett hva de lager. Og man går ikke lei de gamle skivene så er ikke noe behov for mer fra den kanten. Andre bra band som "pulled an Ulver"; Manes, kommer snart med ny skive de. Sjekk ut [view] EP'n.

 

Ett annet band jeg skulle ønske gikk electronica: Sigh, de har ofte sånne små electronica innslag og Mirai gjør dem faen i helvetes bra, de gir vel ut en slik skive snart, de gjør jo noe nytt på hver skive.

8169309[/snapback]

Mhm, når de fortsetter å lage bra musikk er det jo ikke noe problem i det hele tatt. Hvis de derimot hadde kjørt på i en helt annen mer mainstream retning, ville det vært et litt større tap... Men for meg kan likevel ingenting måle seg med Bergtatt.

 

Wow, fant ut for en stund siden at Varg Vikernes faktisk drepte lead-gitaristen i Mayhem, har hørt det før men trodde bare det var et rykte.

8169403[/snapback]

Hehe, 21 års fengsel hadde kanskje vært litt vel drøyt for noen rykter? Er det ikke til neste år han kommer ut forresten?

 

Edit: Jepp, 23 ganger... to i hodet, fem i nakken og seksten i ryggen. Selvforsvar, ja...

Endret av Kaospike
Lenke til kommentar
Wow, fant ut for en stund siden at Varg Vikernes faktisk drepte lead-gitaristen i Mayhem, har hørt det før men trodde bare det var et rykte.

8169403[/snapback]

Drepte og drepte. Stakk sånn 46 ganger med kniv og skyldte på selvforsvar.

Det er litt mer enn drepte. Det kaller vi ødela

8169423[/snapback]

Han påstår han falt på knust glass da, som forklarte sårene i ryggen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...