Gå til innhold

Elkjøp tilbud - PB ENE1245 - 7k, bra tilbud?


Anbefalte innlegg

ikke faen om jeg ville hatt en packard bell i min besittelse frivillig! Hadde jeg fått en packard bell, hadde jeg solgt den! Packard bell er enkelt å greit de VÆRSTE ferdigpc'ne du får for penger, og de har alltid vært det.

 

De strippa hovedkortene med sære chipsets, alt mølet de legger til i windowsinstallasjonen sin, den "gamle" hardwaren de putter inn... crap alt sammen. Det er somregel en grunn til at packard bell selges skammelig billig! Men det er nå min mening, DU trenger ikke å mene det samme :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal det følge med en Win XP home cd? Når jeg kjøpte den så var det ikke noen cd som fulgte med  :nei:

Var ikke med noen cder her heller... Prøver de å snyte oss eller skal det være sånn? :nei:

 

Var en som spurte om det er pc2100 eller pc2700 i maskina. Jeg er faktisk ikke sikker. I alle specs jeg har funnet står det 2100 (266mhz), men på brikken som står i maskina står det da tydelig skrevet 333mhz...:no:

 

Ellers er det noen små problemer her. Formaterte hele greia for å bli kvitt alt tull som var installert, men nå klarer ikke xp pro å finne drivere til alle enheter. Mangler: "Multimedia Audio Controller" og "PCI Simple Communications Controller". Noen som vet hvilke jeg skal ha og evt. hvor de finnes? Hadde vært kjekt med lyd ihvertfall.. :roll:

Lenke til kommentar

Win XP Home er forhåndsinstallert (OEM), men det ligger recovery CD-er på den skjulte partisjonen. (Dette står beskrevet under ”restore” i bruker manualen). Da får du også frigjort noen GB med disk plass.

 

Da jeg gikk til Lefdal for å kjøpe ekstra minnebrikke, ga de meg PC2700 (DDR 333 mhz) enda jeg hevdet at det skulle være PC2100 ut fra hjemmesidene til Packardbell. (Men Aida32 viser at det er en PC2700 brikke som er installert fra før, så det er mulig at det er riktig)

Lenke til kommentar

Prøvde å splle av dvd, men lyden hakket og en stund uti filmen frøs bildet. Det samme skjedde med to ulike dvd-filmer. Kan dette problemet løses ved å sette inn mer RAM eller er skjermkortet rett og slett for dårlig (evt andre ting som gjør at det blit slik)? Brukte windows mediaplayer først og prøvde andre løsninger senere med samme problem..

Lenke til kommentar
Da jeg gikk til Lefdal for å kjøpe ekstra minnebrikke, ga de meg PC2700 (DDR 333 mhz) enda jeg hevdet at det skulle være PC2100 ut fra hjemmesidene til Packardbell. (Men Aida32 viser at det er en PC2700 brikke som er installert fra før, så det er mulig at det er riktig)

 

Grunnen til at maskinen leveres med PC2700 er av den enkle grunn at 2700 brikker er billigere enn 2100, selv om de er sertifisert for høyere hastighet.. Ikke tro de leverer med 2700 brikker fordi de er snille ;)

 

Ellers er det noen små problemer her. Formaterte hele greia for å bli kvitt alt tull som var installert, men nå klarer ikke xp pro å finne drivere til alle enheter. Mangler: "Multimedia Audio Controller" og "PCI Simple Communications Controller". Noen som vet hvilke jeg skal ha og evt. hvor de finnes? Hadde vært kjekt med lyd ihvertfall.. 

 

Hva med å prøve packardbell.no? Det er lov å tenke litt selv og :nei:

 

De strippa hovedkortene med sære chipsets, alt mølet de legger til i windowsinstallasjonen sin, den "gamle" hardwaren de putter inn... crap alt sammen. Det er somregel en grunn til at packard bell selges skammelig billig! Men det er nå min mening, DU trenger ikke å mene det samme 

 

Dette er nok tilfellet med alle store OEM produsenter.. Men du må huske at Packard Bell = NEC, og NEC utstyr er som regel av god kvalitet. Skulle tro du aldri har sett på andre OEM maskiner, men kritiserer PB fordi du henger alt for mye på elkjøp som er den største leverandøren av PB maskiner i Norge.

 

Hehe.. jeg målte ca 2,5cm med målebånd.

 

Hvilken RAM kjøpte du Jalmar, og hvilken luke er det RAMen skal være? vurderer å kjøpe til litt selv.

 

Kjøpte 2 stk 512MB moduler av merket Apacer, PC2100, til totalt kr 900 hos IT-butikken. Var noe sånt som 390kr brikken.

Lenke til kommentar

Elkjøp og PC, to ord som ikke hører sammen i samme setning.

 

under 8.000 for en bærbar PC er like vel et godt tilbud uten at jeg har vurdert kvaliteten på Pc'.

 

Jeg prøvde å sammenligne litt på priser på elkjøp.no mot de billigste nettbutikkene. Jevnt over ligger Elkjøp minst 30% dyere. Rett som det er var det produkter som var vannvittig mye dyrere hos elkjøp. Hva med en CD-spiller hos elkjøp for 550 kr mot 135 kr i en nettbutikk?

 

Et porblem til med elkjøp er at de selger ikke sammenlignbare produkter og du kan derfor ikke vite om dette er et godt kjøp. Min mistanke til elkjøp er at kunne du ha sammenlignet ville du ha funnet ut at det ikke var et godt kjøp.

 

Ellers var den nevnte pc'n veldig lik denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300571&cks=PRL fra Fujitsu Siemens og prisen er lik.

Lenke til kommentar
Win XP Home er forhåndsinstallert (OEM), men det ligger recovery CD-er på den skjulte partisjonen. (Dette står beskrevet under ”restore” i bruker manualen). Da får du også frigjort noen GB med disk plass.

 

Da jeg gikk til Lefdal for å kjøpe ekstra minnebrikke, ga de meg PC2700 (DDR 333 mhz) enda jeg hevdet at det skulle være PC2100 ut fra hjemmesidene til Packardbell. (Men Aida32 viser at det er en PC2700 brikke som er installert fra før, så det er mulig at det er riktig)

selger de minne på lefdal?

Lenke til kommentar
Elkjøp og PC, to ord som ikke hører sammen i samme setning.

 

under 8.000 for en bærbar PC er like vel et godt tilbud uten at jeg har vurdert kvaliteten på Pc'.

 

Jeg prøvde å sammenligne litt på priser på elkjøp.no mot de billigste nettbutikkene. Jevnt over ligger Elkjøp minst 30% dyere. Rett som det er var det produkter som var vannvittig mye dyrere hos elkjøp. Hva med en CD-spiller hos elkjøp for 550 kr mot 135 kr i en nettbutikk?

 

Et porblem til med elkjøp er at de selger ikke sammenlignbare produkter og du kan derfor ikke vite om dette er et godt kjøp. Min mistanke til elkjøp er at kunne du ha sammenlignet ville du ha funnet ut at det ikke var et godt kjøp.

 

Ellers var den nevnte pc'n veldig lik denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300571&cks=PRL fra Fujitsu Siemens og prisen er lik.

Dette er samme maskinen som Elkjøp selger. Eneste forskjell er en prosessor med 200 mer i rating. Jeg betaler ikke 1000kr ekstra hos Komplett for noen få MHz mer (aka mindre batteritid og ingen merkbar ytelsesforskjell).

 

Og da mener jeg akkurat samme PC, produsert av NEC for FujitsuSiemens.

 

Med andre ord må FujitsuSiemens være dårlig, fordi Packard Bell er så dårlig ;)

Lenke til kommentar
Ellers er det noen små problemer her. Formaterte hele greia for å bli kvitt alt tull som var installert, men nå klarer ikke xp pro å finne drivere til alle enheter. Mangler: "Multimedia Audio Controller" og "PCI Simple Communications Controller". Noen som vet hvilke jeg skal ha og evt. hvor de finnes? Hadde vært kjekt med lyd ihvertfall.. 

 

Hva med å prøve packardbell.no? Det er lov å tenke litt selv og :nei:

 

Var inne på supportsidene der tidligere, men da var det tydeligvis ett eller annet som ikke funka der, for nå fant jeg det lett som bare det. Takk for hjelpen, og beklager bryderiet. :blush:

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt denne maskinen i over en måned... Jeg har blitt så glad i den så jeg har gitt min stasjonære maskin til fattern!

 

PBENE funker til alt! DVDen funker fett og jeg spiller både cs 1.5 og 1.6 på 50 - 60 fps! (litt haxa cfg)

Det jeg prøver å si er at PBENE er et utrolig bra kjøp og den er utrolig stillegående... Jeg bruker alt som fulgte med (home xp, 256 ram osv.)

Det eneste som er uvandt er så liten diskplass, men det ordner vi lett med en ekstern HD!

 

;)

 

Mvh Fredrik

Lenke til kommentar
Kjøpte en slik en selv her for noen dager siden.

 

Er stort sett fornøyd med maskinen, og bedre maskin til prisen skal du lete lenge etter.

 

Eneste som var litt kjipt var et skranglete tastatur i ytterkantene, men dette lot seg lett fikse ved å legge inn litt mykt materiale under tastaturet. Nå bråker det ikke nevneverdig mer enn et diNivo tastatur.

 

Kjøpte til 1GB ram og fra itbutikken noe som økte kostnaden med 900kr, men kombinert med en rask cpu gir maskinen ytelse som kan sammenlignes med maskiner som er langt dyrere.. om man ikke spiller :)

Hva la du under tastaturet? Og hvordan kom du til under der, skrudde du opp maskinen?

 

Har samme problemet her, høyresiden av tastaturet skrangler...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

når ble denne maskinen anonsert for 6999 ??

 

eller har jeg misforståt og nettprisen på 7999 er rett ?

 

dette virker jo som et knall kjøp for meg

 

ser jo ikke på reklameavinene som kommer i prosten .. det er jo så J**la mye

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...