Gå til innhold

Flerskjerm med flere skjermkort

SverreD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til og me i går fungerte det heilt fint å kjøre med 4 skjermer, tilkoblet 3 skjermkort:

Hercules r9700pro

Gainward gf4mx440

Asus tnt2 deluxe

Da brukte jeg de siste modifiserte driverene fra Hercules, cat 4.1 og standarddriverene til de 2 andre korten(dvs de driverene xp fant sjøl).

Og så i går tenkte jeg at det kunne være en ide og prøve de nye cat 4.6 fra ati og se om det var noen ytelsesforskjell/om de var mer stabile. Jeg avinstalerte driverene på normal måte med avinstallasjonsprogrammet til ati og startet på ny for å så installere de nye 4.6 driverene. Dette så ut til å gå greit, bortsett fra at det ikke kom noe bilde opp på de 2 ekstra skjermene som ikke var koblet til 9700pro-kortet.

Når jeg går inn på displayproperties->settings får jeg nå feilmeldingen:

"The currently selected graphics display driver can not be uset. It was written for a previous version of windows, and is no longer compatible with this version of windows.

The System has been stated using the default VGA-driver. Please contact you hardware manufacturer to get an upgraded driver, or select one of the Microsoft provided drivers."

så trykker jeg ok, og da viser kun skjermene koblet til mit radeon 9700pro kort.

Har noen noe peiling på hva jeg kan gjøre.

har prøvd å installere driverene til nvidia(forceware eller hva det heter) hjalp ikke

:hmm:

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...