Gå til innhold

Monitor for nærme kabinettet?


Anbefalte innlegg

Hvorfor? forde viftene sender ut elektomagnetiske inpulser for å få viften til og gå rundt.

Viftene lager skiftende magnetfelt i spoler, som drar viftebladene rundt, uheldigvis så har de fleste vifter noen stifter som sender strøm gjennom spolene som skal magnetiseres, hver gang en stift eller børst mister kontakt og får kontakt med spolen, kommer det en gnist, denne gnisten er ladninger, elektroner, som hopper over, akselererte elektroner sender ut elektromagnetisk stråling, derfor reagerer skjermen på vifter :p Puh.

 

Uansett se her dere: hvordan motorer virker :)

PC-vifter har heldigvis ikke børster, det er børsteløse dc motorer. Ekstremt nøye forklart her: Børsteløse DC Motorer

Disse lager ikke EMP-støy fordi de ikke har børster som lager lysbuer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jordet hønsenetting blir et Faradys bur, så hvis det er elektromagnetisk støy du plages av så hjelper det. Men hvis det er magnetisk felt (som jeg tror) så hjelper det ikke.

Elektromagnetiske felt kan rekke ganske langt, mens magnetiske blir sterkt svekket over korte avstander. Hvis flimringen dempes ved å flytte monitor vekk bare et lite stykke så er det magnetisk.

Lenke til kommentar

så lenge ikke kabinettet og monitor står atmed hverandre så funker det bra. no står kabinettet rett under monitoren, det funker oxo, men jeg vil ha monitoren opp på data pulten! må følge med på temp måler osv...! desuten er det mer støv på gulvet som viftene suger til seg.

 

det er vist andre som har hatt dette problemet før meg og da hjalp det med hønsenetting, så jeg regner med at det skal hjelpe med meg oxo sia jeg har samme pumpe som bamsefar har. han som kom med den iden om å feste hønsenetting rundt pumpa og jorde den!

 

du kan lese mer her hårek:)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...