Gå til innhold

unreal2 kommer!!!!!!!!1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

selv ser jeg mer fram til Team Fortress 2 og Halo som blir lagspill på stort niva. Halo ser jo svææært bra ut, men tror jeg kommer til å gå for Team Fortress 2 fordet. kanskje begge to?? ;)

 

var selv imponert over UT til å begynne med men ble egentlig litt for fort lei det. litt for rett fram spill?

Lenke til kommentar

Litt for rett fram spill?!? Huh? UT er det beste fps spillet enkelt og greit. Shock riflen er det mest geniale våpenet som er laget for et fps spill. Deck16 er det mest geniale brettet som noensinne er laget for et fps spill... UT er rett og slett genialt. :wink:

 

Jeg gikk faktisk lei jeg også, men tok opp igjen spillingen for 1.5 år siden. Nå spiller jeg hver j.... dag, og blir faen ikke lei. UT er mer taktisk enn Q3, og mer actionfylt enn camperstrike... eh... counterstrike.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

hvor mange ganger må jeg gjenta dette.

smaken er som baken, delt i to.

 

en diskusjon om "beste spill" vil aldri slutte. selv syns jeg lagspil er svært viktig i ett spill. taktikk syns jeg også er ett poeng.

 

UT mener JEG er et raskt/actionfyllt spill, med lite taktikk, mindre teamplay, i rettning q3.

 

Q3 er omtrent det det samme som UT i veremåte, bare anna engine, samme game modes (ctf, dm...), mindre teamplay, raskt, ikke så mye taktikk.

 

CS mener jeg er en blanding av mindre action, taktikk og lagspill. nå snakker jeg ut ifra klankamper og slikt. public servers vet jeg av og til kan bli utrolig dafft med camping i det uendelige, ikke noe samarbeid og heller ikke noe taktikk. ta en titt på en CS kamp fra en bra klan. watch and learn ;)

Lenke til kommentar

Jaja... Kommer egentlig helt an på hvilket nivå en spiller på osv... 1on1 på Deck16 med 2 gode spillere er mye taktikk. VELDIG mye taktikk! 10 middelmådige spillere på en public server er bare spam. Blir litt "måk-og-løp" mentalitet. Totalt uinterrisant, og slike spill sluttet jeg å spille for lenge siden.

 

Vel... Det er smak og behag. UT og Q3 er spill der reaksjonsevne, ro i trengte situasjoner, og extreme skills er avgjørende. CS er mer luske, pang, luske, pang pang, luske. Aim og taktikk. Sikkert gøy, men ikke min stil. Og veldig lett å sette seg inn i for en newbie (det er derfor det er så populært). Det er egentlig som å sammenligne basketball og snooker. Jeg holder meg til basketballen. Snooker blir for kjedelig for meg...

Lenke til kommentar

Joda. Sikkert fett å se en god klanmatch i CS. Men personlig så er jeg mer en tilhenger av individuelle skills. Jeg jubler mer av en tunnell og et hælspark på fotballbanen, enn at backfireren holder linjen og setter motstanderen i offside. Teamplay er morsomt det, men ikke morsomt nok. :wink:

 

Uansett ikke noe poeng i å begynne med CS for meg. Nå spiller jeg med eliten av skandinaviske UT spillere, og det holder for meg. :wink:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

hmm..har jeg hørt om deg kanskje Toa?? lurer på om jeg har hørt om deg? X-Pec? VSE? en eller anna klan..just tell me hvilken ;D (tror ikke det var noen av ovenfornevnte nei).

 

joda, er enig i din smak og behag kommentar. må bare si at CS også er svært mye aim og reaksjon. på Q3 og UT er det vel bare 2 hitboxes. Overkropp og underkropp. på CS er det eneste de gode (da mener jeg virkelig gode) treffer er hoder. hoder er det som dreper. 2-3 skudd i det og en er død. dvs du kan ha flax, men du har ikke flax 10 HS på rad. da er du god. det som er med Q3 og UT er jo denne "beregningen". altså våpen har "slow-bullets" som tar tid for å nå en lengde. det fins jo da ikke i CS. der er det aim & fire som teller. det som er mer av i CS en Q3 og UT er skyteteknikk (tror jeg...). i CS er det svært viktig å skyte på rett måte. rykelyen varierer på hvert eneste våpen og må dermed læres nøye. du kan ikke holde inne for da flyr jo kulene til alle kanter. tror ikke det er mye av i Q3 og UT??

 

velvel..bare svar meg hvilken klan du er i Toa ;)

Lenke til kommentar

Stemmer at det finnes en Toa i VSE (counterstrike delen av VSE). Jeg var i UT delen av VSE, nå er jeg i CcD. :smile: Vi spiller kun Team DM (og massevis av 1on1 også da). CTF har jeg ikke prøvd på 1 år...

 

Jepp... Det er jo ingen tvil om at det er to helt forskjellige spill vi egentlig snakker om. Å kunne forutse motstanderens bevegelse de neste 1-5 sekundene tror jeg er mye viktigere i UT enn i CS. Det merker jeg jo selv når jeg bruker aim-våpen i UT. Da er det stort sett bare til å plaffe løs mot hodet eller kroppen.

 

Men når en skal kjøre shock-komboer (jeg håper du vet hva det er...) mot en person, må du jo vite hvor han vil være når "ballen" kommer fram, og du kan utløse eksplosjonen som da vil drepe han i ett eneste jafs (ved å skyte en shockbeam på den sakte bevegelige "shockballen"). Det er rett og slett ingen grense for hvor god en kan bli med shock rifle, og det er det mest fascinerende våpenet jeg har sett i et fps spill noensinne.

 

Dermed er også UT et spill der du hele tiden må prøve å lese motstanderens tanker og bevegelser, og du må selv bevege deg på måter som gjør at han ikke vet hvor du er på vei. Gjør du en liten feil der, så er EN kombo nok til at du dauer (selv fullt opp med armor). Kunne egentlig skrevet side opp og side ned om det våpenet der, og det finnes jo også andre våpen som du MÅ bruke. Shockrifle har sine svakheter... Osv... Hvorfor skriver jeg alt dette? :wink:

Lenke til kommentar

Tror personlig Halo kommer til å danke ut TF 2. Leste reviewen fra Demoen som ble publisert på E3, kom fram til at den beste måten å drepe fiendene var å kjøre jeepen mot dem, brekke den slik at den veltet og rullet over dem, høres jo 100% innovativt ut. Gleder meg ubeskrivelig til dette spillet kommer ut.

 

_________________

AMD > Intel

 

[ Denne Melding var redigert av: SkyFish på 2001-11-07 09:38 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-06 14:35, Toa skrev:

CS er mer luske, pang, luske, pang pang, luske. Aim og taktikk. Sikkert gøy, men ikke min stil. Og veldig lett å sette seg inn i for en newbie (det er derfor det er så populært). Det er egentlig som å sammenligne basketball og snooker. Jeg holder meg til basketballen. Snooker blir for kjedelig for meg...


 

Det at det er lettere å sette seg inn i for nybegynnere er ren bs, jeg har spillt spillet lenge, (ca 2 år) og jeg merker lett at noen har spillt spillet lite. Q3 kan man bli god i bare ved å sitte inne å spille 24 timer i døgnet i en uke. CS krever tenking, taktikk, sikte skills, man devver liksom ikke av en rail i foten. Her er det om å gjøre å treffe hodet, skyte gjennom døra dersom en nettopp stakk inn der. Ikke noe rakett atom sprenging osv, det er jo jalla. CS er laget for å vere et anti terror simulerings mod til HL, og det faktum at det er laget av normale personer uten noe 100mrd budsjett gjør at det er og kommer alltid til å være en av historiens best gjennomførte spill.

 

Q3 er helt klart gøy å spille, jeg er ikke noe n00b der heller, men jeg trives bedre i CS, spille det på fellowship eller lan party. Tviler på at noe spill i nermeste tiår kommer til å skape samme feeling hos sine spillere som cs har gjort.

Lenke til kommentar

Kan du bli god av spille Q3 i en uke?!? Jeg regner med at du da mener det samme om UT... Herregud for en påstand! Å drepe en som har spilt UT hver dag i 6 måneder er noe du gjør i forbifarten. Det er så vanvittig lett å se hvem som er god og hvem som er mindre god i UT. Og det trenger faktisk ikke være så utrolig stor forskjell på to spillere for at han gjerne kan tape 20-3 i 1on1.

 

"CS krever tenking, taktikk, sikte skills, man devver liksom ikke av en rail i foten."

 

UT krever også tenking, taktikk, sikte skills. Og heldigvis har man ikke den tragiske railgunnen i UT. Det nærmeste du kommer er sniperriflen, og da er det skudd mot hodet som teller (eller et par skudd mot kroppen). I tillegg trenger en massevis "prediction"-skills. Og at våpen er istand til å ta deg ut med et skudd gjør også at en må bevege seg veldig smart hele tiden.

 

..."Q3 er helt klart gøy å spille, jeg er ikke noe n00b der heller, men jeg trives bedre i CS, spille det på fellowship eller lan party. Tviler på at noe spill i nermeste tiår kommer til å skape samme feeling hos sine spillere som cs har gjort."

 

Syns Q3 er vanvittig kjedelig jeg. :wink: Har prøvd å spille det med åpent sinn, men det er rett og slett bare kjedelig. Urk! Pen grafikk og alt det der, men vanvittig kjedelige våpen osv...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

q4 blir jo mer av det samme. oppbrukt "story"?? ;)

 

shockrifle husker jeg var svært gøy og ja jeg vet hva shock-combo er (husker når du sa det om denne ballen ;D).

 

det med at mann blir god i q3 på en uke er jo BS (nei ikke boomslang)!! altså, for å vere god i et spill må mann vere nær de som er best. det blir mann ikke på en uke når de som er best har spillt i årevis sammenhengende. forskjellene er små, men merkbare!

 

det jeg syns er mest til å tenke over i innenfor FPS gaming er jo det faktum at FPS gaming faktisk ikke er den beste måten å bli god i FPS gaming på (mener jeg). jeg har sett spillere som Starwatch komme inn i "CS-miljøet", spille i 2mnd.er og så joine norges beste CS klan. hvorfor?? han var en guru i starcraft! hvor god aim får mann av å sitte å trykke på units dag inn og dag ut i årevis?? veldig god! på FPS spill som CS må mann sikte nøyye når en motstander kommer, men i starcraft så må mann sikte (ubevisst??) hele tiden for å treffe units på alle trykk og sende de dit og dit. jeg mener Starcraft er genialt til å få aim. eneste du trenger hvis du har god aim er å komme inn i "spillets regler". det tar jo selvfølgelig tid men du har jo den grunnleggende aimen som mange bruker år på å få.

 

JA du har en fordel hvis du har spillt masse siktespill fra før og kommer til et spill som CS/Q3/UT!!!!!

 

 

 

det var det jeg hadde å si i denne omgang...regner med alle har fått seg en fancy "viCtim" logo på mobilen?? hvis ikke er det bare å trykke på logoen min under i signatur'en ;)

Lenke til kommentar

Quake 3 er et mye mye mye mye bedre 1on1 spill enn både cs og ut tilsammen! Det er forskjellen. Cs må man være god i lagarbeid, like mye som man må være god til alt selv også. I Q3 slipper man tenke på lagarbeid. Derfor gav de ut team-arena.. Men jeg tror ikke det var så veldig revolusjonerende siden TA ble ingenting mer enn en stor flopp.

Lenke til kommentar

Smak og behag. UT er mye mer camping. Q3 er mye mer actionfyllt. Noe som ikke har noe med saken å gjøre, men som er dårligere i UT enn Q3 er gfx enginen. UT enginen er sinnsykt mye dårligere enn Q3 sin.. Men til slutt er det bare smak og behag. Jeg likte ikke UT på langt nær så mye som jeg liker Q3. Men ingen av disse kommer opp imot CS..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...