pgdx Skrevet 17. juni 2004 Skrevet 17. juni 2004 Hei. Jeg sitter 99% av tiden foran PC-en min og mekker websider. En ting alle "webdesignere" vet, er at IE ikke funker til noe som helst annet enn å ta opp mye plass på harddisken (installfil på >80MB i forhold til Opera som har < 5MB). Men ihvertfall... Jeg trenger altså en dårlig nettleser slik at jeg kan lage sider som fungerer i den. Og nettleseren må være dårligere enn IE, men må takle CSS (det er jo så vidt IE gjør det). Poenget er at jeg da ikke trenger spørre folk med Windows om de kan se om sidene virker. Finnes det nettlesere som er dårligere enn IE, og som fungerer under Linux?
atrax Skrevet 17. juni 2004 Skrevet 17. juni 2004 (endret) Du kan jo prøve Opera for Linux eller Mozilla/Firefox. Men om disse er dårligere eller bedre enn IE blir vel kanskje en smakssak. Spørs jo hvordan du definérer 'bedre'. 'Bedre' som i 'bedre til å følge standardene som W3C fastsetter'? Endret 17. juni 2004 av atrax
pgdx Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Skrevet 17. juni 2004 For å si det sånn... Dårligere. Jeg vil ikke ha Opera eller Mozilla. De alt for gode! De er jo mye bedre enn IE.
arthoz Skrevet 17. juni 2004 Skrevet 17. juni 2004 (endret) tror han mener som viser sider uriktig, som ikke følger standardene helt? uansett, for browsere, kan du jo søke på www.freshmeat.net og www.sourceforge.org, om du har tid da. Ellers har jo Konqueror et par rare feil, skulle tro det var en blanding av IE&Firefox (husk forresten å teste websiden din i lynx/annen tekst-browser, se om det går fint ann å surfe med de) EDIT: (om du har windows installert også kan du jo teste med gamlere internet explorer versjoner (5.0, 5.5 etcetc), går fint å ha flere IE installert samtidig, har ingen link til de, men det er sikkert noen som vet det også) to linker som er fine: iCapture Lager en screenshot websiden din i safari 1.2, så du slipper å ha mac for å se hvordan det blir der ieCapture Lager screenshots av mange versjoner av IE(4.01 til 6) (denne er veldig overloaded men) Endret 17. juni 2004 av arthoz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå