Gå til innhold

Forskjellige typer DVI kabler, stor forskjell?


Anbefalte innlegg

Jeg skal til å finne meg en DVI kabel til min nyanskaffede Eizo L767, og lurer da på om det er stor forskjell mellom forskjellige DVI kabler.

 

Komplett har en såkalt Skjermet Høykvalitetskabel som koster kr 246,- for 2m

 

mens mpx har en standard DVI kabel til kr 196,- for 2m

 

 

selvfølgelig bestiller jo jeg der det er billigst, men hvis det faktisk er forskjell på disse kablene, så tar jeg jo den dyreste, skal jo bare mangle når man har brukt 7 høvdinger på ny skjerm :laugh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen mellom dei er at komplett sin har innebygd skjerming av kablene. Dette er nyttig viss kablene ligger i nærheiten av andre eletriske dingsebomser eller andre kabler. Ikkje at det skal vere så innmari forskjell men kvifor ikkje gå for den skjerma kabelen, for begge ser ut på bildene til å vere dual kabler.

Sitter sjølv med denne frå netshop og den fungerer ganske bra for meg.

Den er ganske tjukk og stiv så eg antar at den også er skjerma.

 

mvh

JanEirik

LCD [email protected]

Lenke til kommentar
Stor forskjell mellom DVI og D-SUB eller VGA kabel..er ikke sikker på disse tekniske begrepa :p

ja jeg vet forskjellen er ganske stor mellom DVI og VGA (eller D-SUB eller hva den heter). Prøvde en DVI kabel på skjermen min, men så ikke stor forskjell, kanskje litt klarere tekst, og skarpere farger, men så kommer det frem fra testen her på hw.no at L767 er meget sterk på analog signal også... men uansett, DVI kabel blir det straks (utrolig at det ikke følger med på en såpass dyr skjerm) :wow:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...