Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ikke tilgang til internett i det hele tatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg prøver å hjelpe noen her. De har delt internett med en Belkin 54G router.. Den ene er en mac som er koblet med tpkabel og den andre er en laptop med Xphome som er koblet med 54G wireless kort.. En dag hørte hun på nettradio og plutselig stoppa den.. etter det har hun ikke kommet på internett verken med wireless-kortet eller vanlig tp-kabel.. Hva kan det være at man ikke kommer på internett i det hele tatt? Mac`en kommer på nett.. skjønner ikke helt. Som sagt.. laptopen har XP home..

På nettverks innstillingene viser den at signalstyrke er utmerket og alt det der.. ser ut som alt er som det skal være.. Problemet er at jeg ikke får kontakt med routeren...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du "riktig" ip-adresse. Les av den ved å kjøre "ipconfig /all" fra kommandoprompt. Hvis du har det så prøv å pinge gateway og dns-server.

Har MAC'en statisk IP eller får den også tildelt IP?

Skrevet

hmm når jeg skriver ipconfig all kommer det mange rare "ip adresser" som: fec0:0:ffff::1%1 osv....

Nå sitter jeg hjemme med laptopen og kobla den til min router.. (har 2 pcer kobla opp fra før) og den vil ikke på nett her heller...

Skrevet (endret)

Aner ikke....

men adressene du skrev er IPv6 adresser. Gå inn i add/remove programs - add/remove win.components i XP og se om du kan avinstallere IPv6.

Endret av ob1
Skrevet

hmmm f...

jeg skrudde av brannmur for ipv6 fordi det var det eneste som hadde noe med ipv6 å gjøre..

men den vil fortsatt ikke på nett :(:

Skrevet

under egenskaper på nettverkskortet ditt.

Har du både "TCP/IP" og "Microsoft TCP/IP versjon 6" i listen din? Du kan isåfall kasnkje avinstallere IPv6 der?

Skrevet (endret)

Det oppstod en feil under fornyelse av grensesnittet Lokal tilkobling : Det ble forsøkt en operasjon som ikke er en kontakt...

Endret av moshpit
Skrevet (endret)

Må bare få den derre removable diskettstasjonen

jeg stoler på deg nå.. at det ikke er noe annet virus opplegg hehe

Endret av moshpit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...