kunka Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 http://komplett.no/k/ki.asp?sku=120847&cks=PRL - Router http://komplett.no/k/ki.asp?sku=118444&cks=PRL - nettverkskort. Jeg har tenkt å kjøpe meg dette. Jeg har et Jensen -ikke- trådløst nettverkskort fra før. Vil det funke til denne routeren? Vel, ja er n00b.
agvg Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Jeg har tenkt å kjøpe meg dette. Jeg har et Jensen -ikke- trådløst nettverkskort fra før. Vil det funke til denne routeren? Ville valgt en USB-løsning fremfor dette PCI-kortet, mye lettere og plassere i en gunstigere posisjon enn et med fast antenne. Jensen-kortet passer jo utmerket med kabel mot routeren.
kunka Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Skrevet 13. juni 2004 Så la oss si at jeg kjøper dette nettverkskortet (http://komplett.no/k/ki.asp?sku=122836&cks=PRL) istedenfor det jeg sa i sted. Også kjøper den router jeg sa i sted. Og da vil det funke mellom hverandre? Og det Jensen Nettverkskortet jeg har nå?
The Jackal Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Har du tenkt over at 54Mbps er mer enn hva en usb port takler i hastighet? Må opp på USB2 for å kunne utnytte hele hastigheten. Det står jo faktisk ikke noe om at det støtter USB2 en gang
kunka Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Skrevet 13. juni 2004 Okey. Jeg trenger: - Trådløst Nettverkskort - Router (som støtter det trådløse nettverkskortet og det gamle "ikke trådløse" nettverkskortet.) Så kan dere gi meg linker. Enklere for begge parter
Micromus Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 (endret) Cluet bak nettverksteknologier er at de er definert i åpne og felles protokoller, som gjør samhandling mellom ulike produsenter og produkter problemfritt. ( OSI Modellen er også et stikkord når det gjelder kommunikasjon mellom noder ). 1 x 802.11a/b/g WLAN kort, du vil kunne bruke et hvilket som helst kort så lenge det står at det støtter 802.11a eller b eller g. 1 x Router/Gateway/Aksesspunkt som igjen støtter 802.11a/b/g, og med ekstra switch/hub. Ergo, de to linkene du postet i begynnelsen skal fungere utmerket. NB: Utstyret du har valgt er basert på 802.11b standarden, som gir muligheter for 11mbit, hvis du hadde valgt 802.11g hadde du fått ( teoretisk ) mulighet for 54 mbit, anbefaler å ta en titt på WLAN pakkene hos www.mpx.no med kort og router. Endret 14. juni 2004 av Micromus
sofTest Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 (endret) Hvis du kan leve med USB-nettverkskort, så har både Komplett og MPX tilbud på 3Com 802.11g router med USB-kort billigere enn de alternativene du hadde over. Jeg kjøpte denne pakken i vinter. Å kjøpe så gammel teknologi som en 802.11b router nå er ikke særlig smart. Særlig når man ser på prisforskjellen. Ifølge det som står på mitt USB-kort, skal det med bruk av USB2 oppnås 54 Mbps. Hvis du ikke oppnår optimal plassering m.h.t. retning til router med dette kortet, kan du bruke en USB-forlengelseskabel. Alle vanlig nettverkskort kan kobles til de fleste routere med tilkobling for kabel, også 3Com-routeren. Edit: feil i BBCODES Endret 14. juni 2004 av sofTest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå