Gå til innhold

Enda en cs clan side


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den var mektig, mange hakk for mektig. Absolutt alt bidro til det, menyboksene, headeren, ©-greia/footeren, fonten (som var stygg..), bakgrunnsfargen bak selve designet, fargene osv.

 

Kontrastene ble litt store rundt menyboksene der, det var brå overgang + litt kantete ender. Den ser heller ikke helt bra ut i Opera.. ;)

 

Ikke bruk Times (fortjener den stor forbokstav? :p ) som hovedfont, og for guds skyld må du ikke ha teksten blå.. :p

 

Godt gjennomført side med en del kul grafikk, men hakket for heftig for meg. Sikkert mange som liker sånt da :)

Lenke til kommentar

Purify, takker for gode svar :)

 

Men som sagt er jeg ikke så veldig "rutinert", det hjelper ikke bare å si hva jeg har gjort feil, jeg må vite hva jeg skal gjøre..

 

Hva gjore menyene, headeren (stor skrift?) og ©-greia/footeren for mektige?

 

Hvilke farger anbefaler du? Og hvilken skrift (jeg bruker da ikke times vel, er det ikke "tahoma" eller hva den heter..?)

Og hvilken farge på skriften osv..

 

Takker for seriøse svar

Lenke til kommentar
Purify, takker for gode svar :)

 

Men som sagt er jeg ikke så veldig "rutinert", det hjelper ikke bare å si hva jeg har gjort feil, jeg må vite hva jeg skal gjøre..

 

Hva gjore menyene, headeren (stor skrift?) og ©-greia/footeren for mektige?

 

Hvilke farger anbefaler du? Og hvilken skrift (jeg bruker da ikke times vel, er det ikke "tahoma" eller hva den heter..?)

Og hvilken farge på skriften osv..

 

Takker for seriøse svar

Fargene var greie, men det var litt brå overgang, spesielt i menyen. Noe av grunnen til at jeg synes det, er at menyene blir litt førskøvet i Opera. Men når jeg sjekka var det jo helt likt i IE.

 

Jeg er enig med SBS, alt er hakket for stort. Prøv å stille inn størrelsen på siden i PS via Image -> Image Size.

 

Angående heftigheten. Det med headeren var spesielt relatert til fonten, og fontstørrelsen. Prøv å gjøre fonten litt mindre iøynefallende, helst skift den. Gjør også den horisontale stripa mindre, slik at fonten "ligger i" den, på samme måte som den gjør nå. Jeg ville også prøvd å unngå de størrelsesendringene som du har lagt til på headeren, i bunnen og på toppen.

 

Så har du da den ramma som headeren ligger inni/utenpå. Legg den like utenfor headeren, slik at det ser ut som en ramme. Du kan godt ha de størrelsesendringene på innsida som du har nå, men ikke ha det på selve headeren, som jeg nevnte lengre opp.

 

Noe av det samme mener jeg om menyen. Prøv å fjern det grå feltet med sort ramme som er bakerst og den hvite greia som menyen ligger på/over.

 

Underdelen av menyen liker jeg ikke helt. Den delen som går ned, så skrått opp, bortover, skrått nedover og bort igjen. La det være litt luft mellom den siste menubuttonen og den delen som går bortover etter at den har gått opp. Hvis du ikke skjønner hva jeg mener, send en PM så kan jeg sende deg et bilde. Jeg ville også prøvd å fjerne den hvite greia som ligger øverst, som følger oppover og -nedoverbakken, den med skygger og greier.

 

Angående copyrightfeltet. Integrer den lille firkanten der det står ":: Design by -spyder- © 2004 ::" i resten av siden. Ikke lag en egen boks for den.

 

Eller kort sagt, gjør siden enklere. Ikke prøv å gjøre ting pro når du ikke er pro ;)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Prøve å gjøre den litt mindre massiv? eller så var siden grei men den minner meg fortsatt mer om en portal side en en CS side? du kan umuligt fylle ut alle de boksene bare om Clanen din og andre CS nyheter?

 

 

(har jeg sagt dette før :hmm: )

Eh, portal, det der? Neh, tror ikke det..

 

Det ser ut som en tungt PhotoShop-belastet CS-side, spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...