Gå til innhold

MSI K8N Neo Platinum i hus


jag

Anbefalte innlegg

Har nå fått maskinen opp og gå. Kjører nå XP3000+ @ 2,3 GHz uten prob.

 

Specs:

CPU: A64 3000+

HK: MSI K8N Neo Platinum

RAM: OCZ Dual PLatinum EL PC3200 CL 2-3-2-5

GPU: NVidia 5900XT

 

Men det er ikke problemfritt:

Minnet nekter å kjøre over 200MHz, måtte derfor sette det til 166MHz før jeg økte FSB. Har prøvd å slakke på timings, endre spenning, etc uten hell. Dette irriterer meg litt siden minnet skal kunne klokkes et stykke uten prob....

 

Skal oppdatere biosen nå så får vi se, men hvis noen har et par tips tar jeg gjerne imot...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke hatt det problemet, bruker USB tastatur. Var en del surr under første installasjonen, men etter en liten runde over tilkoblingene gikk det problemfritt. Har oppdatert biosen nå, det hjalp ikke på minnet.

 

Har du et USB tastatur du kan prøve med?

Lenke til kommentar
Har du prøvd å øke volten på minnet??

Jau, selvfølgelig, men til ingen nytte...

 

Irriterer meg litt det her...

Hvor mye har du prøvd å øke til??

 

Har du skjekket minnet for feil?? (Memtest86)

Som sagt, bare det er over 200MHz så nekter det... 201 fungerer ikke noe særlig....

 

Husker ikke om jeg testa det med memtest, men 14 timer med prime burde holde.

Lenke til kommentar

Jag, måtte du gjøre noe spesielt for å installere windows? Jeg har en WD Raptor 36 Gb som jeg skal installere windows xp på. Har i tillegg en Pata Maxtor diamondmax plus 160 Gb disk.

 

Får ikke installert på noen av dem. Jeg trykker F6 under start av windows xp og installerer driverne som fulgte med HK. Men når jeg trykker enter for å installere på en av diskene får jeg bare opp at windows må installere noen start-up filer på en eller annen disk id 0 på bus 0 som ikke har windows kompatibel partisjon.

 

Jeg er rådløs her nå, river meg i håret og ...

 

PS: Jeg satte inn et annet nyere PS2-tastatur og da funka det.

Lenke til kommentar
Jag, måtte du gjøre noe spesielt for å installere windows? Jeg har en WD Raptor 36 Gb som jeg skal installere windows xp på. Har i tillegg en Pata Maxtor diamondmax plus 160 Gb disk.

 

Får ikke installert på noen av dem. Jeg trykker F6 under start av windows xp og installerer driverne som fulgte med HK. Men når jeg trykker enter for å installere på en av diskene får jeg bare opp at windows må installere noen start-up filer på en eller annen disk id 0 på bus 0 som ikke har windows kompatibel partisjon.

 

Jeg er rådløs her nå, river meg i håret og ...

 

PS: Jeg satte inn et annet nyere PS2-tastatur og da funka det.

Etter å ha trykt F6 installerte jeg begge driverne som var på disken, da fikk jeg feilmelding etter foramtering. Starta så på nytt og installerte kun den øverste, da fungerte det som det skulle.

 

Prøv og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Funka ikke det heller :(

 

Nå har jeg prøvd alt mulig, men jeg får ikke installert. Jeg får valgt partisjon, men får ikke formatert disken, får beskjed om å gå tilbake til partisjonsvalg.

Da vet jeg egentlig ikke.

 

Du har gått over alle kabler, prøvd med kun en disk i, kobla fra ting du ikke trenger og lignende?

 

Skal ikke være sånn. Sliter nå med å få hardware firewall til å fungere. Lurer på om det blir en retur...

 

EDIT: Vet ikke om firewallen fungerer eller ei. Den er installert og skal være aktiv, men får ikke konfigurert den...

Endret av jag
Lenke til kommentar

Jeg koblet i fra P-ATA disken, og nå funker det ser det ut som, er ihvertfall igang å formatere den nå.

 

Edit: Jeg kommer ikke til å bruke hardware firewall, bruker allerede norton internet security + jeg har trådløs ruter som også har innebygget hardware firewall.

Endret av Azaz
Lenke til kommentar

2*512. Toms Hardware har testet noen andre OCZ brikker på hovedkortet og det var ikke kompatibelt, ser ut til at de hadde rett. Fikk knapt nok boota til slutt. Har nå tatt ut kortet og satt tilbake det gamle, Gigabyte K8VNXP. MSI kortet går rett i retur, får se om jeg kjøper EpoX eller Gigabyte istedet.

 

EDIT: Prøvde også hver brikke for seg i hver slot.

Endret av jag
Lenke til kommentar

Vurdere selv å kjøpe 3000+ prosessoren, noen som vet om nForce3 250Gb kortene er kompatibel med Corsair TWINX512-4000 minnet?

 

Edit: Leste i en annen post at socket 754 ikke støtter DUAL oppsett på minnet... så litt kjipt d. Får vel kanskje vente på Socket 939, men d blir vel å koste flesk når d kommer, og cpu'en min har begynt å flasse :) (flasse= mangler små flak på 2 av sidene på kjernen)

Endret av Keworkian
Lenke til kommentar
Funka ikke det heller :(

 

Nå har jeg prøvd alt mulig, men jeg får ikke installert. Jeg får valgt partisjon, men får ikke formatert disken, får beskjed om å gå tilbake til partisjonsvalg.

Hadde samme problemet, løste det ved og sette minne brikkene i slot 1 og 3.

Btw, Jeg greier 2,5Ghz med mitt Chaintech VNF3-250 nForce3.

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar
Har nå fått maskinen opp og gå. Kjører nå XP3000+ @ 2,3 GHz uten prob.

 

Specs:

CPU: A64 3000+

HK: MSI K8N Neo Platinum

RAM: OCZ Dual PLatinum EL PC3200 CL 2-3-2-5

GPU: NVidia 5900XT

 

Men det er ikke problemfritt:

Minnet nekter å kjøre over 200MHz, måtte derfor sette det til 166MHz før jeg økte FSB. Har prøvd å slakke på timings, endre spenning, etc uten hell. Dette irriterer meg litt siden minnet skal kunne klokkes et stykke uten prob....

 

Skal oppdatere biosen nå så får vi se, men hvis noen har et par tips tar jeg gjerne imot...

Har holdt på litt selv. Har ikke prøvd å klokke noe enda, da jeg aldri har overklokket før, men etter hva jeg kan se av biosen og manualen, så er det sperre på 200Mhz (på minnet).

 

Dvs. at på dette hovedkortet kan du ikke kjøre minnet over 200 Mhz uansett hvilke minnebrikker du bruker. Tenkte jeg skulle prøve selv, men jeg er litt usikker på fremgangsmåte ved klokking.

 

Hvordan går jeg frem? Tenker på hva gjør man først osv. Hvor mye justerer jeg om gangen , og skal jeg så kjøre f.eks. Prime95 torture test?

 

Jeg har bare en 80mm kabinettvifte som suger luft ut av kabinettet, i tillegg til cpu-vifte, men når jeg kjører prime95 kommer jeg opp i maks 41 grader celcius. Det skulle vel tilsi at jeg kan overklokke noe?

 

Har forresten 1X Corsair XMS3200 512 Mb brikke.

Lenke til kommentar
Har holdt på litt selv. Har ikke prøvd å klokke noe enda, da jeg aldri har overklokket før, men etter hva jeg kan se av biosen og manualen, så er det sperre på 200Mhz (på minnet).

 

Dvs. at på dette hovedkortet kan du ikke kjøre minnet over 200 Mhz uansett hvilke minnebrikker du bruker. Tenkte jeg skulle prøve selv, men jeg er litt usikker på fremgangsmåte ved klokking.

 

Når du sett på HTT følger minnet etter.

F eks HTT er på 225HTT, da kjører minnet på 225Mhz også.

Usikker på hvor mye du Mhz du greier på minnet, ser ut som du har CH-6 minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...