Gå til innhold

Rust i evo 240..


soink

Anbefalte innlegg

min evo 240 radiator har begynnt å ruste innvending, eller veit ikke om den ruster innvendig men det var ihvertfall 5cm med rust lags rundt innvendig i slangene, både ut og inn fra radiatoren..

 

Har koblet fra hverandre og renset nb, og cpu blokk + pumpen og tank, men hvordan rense radiatoren, den som sikkert er den værste...?

 

Tenkte kanskje på å fylle den med olje og la den ligge med olja i seg litt, får å smøre den litt... Vil dette hjelpe/bli værre? Eventuelt blir kjøleegenskapene merkbart redusert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
rens med eddik ikke bruk olje!!

kaffetrakterrens funker også bra :thumbup:

Hvor lenge skal jeg la det det da ligge? vis jeg bruker eddiken... Veit ikke hvor jeg får tak i denne kaffetrakterrensen...

 

Skal dette gå igjenom systemet? eller bare ligge der en stund? pumpa kan vel ta skade av eddiken!?

Lenke til kommentar

Oljer du den innvendig så danner det seg ett lag mellom det varme vannet og metallet, altså enda ett lag for varmen å trenge gjennom :ermm:

 

Radiatorrens som fåes til biler, eller kaffetrakterrens som ble nevnt her burde gjøre susen. Etter det heller du i litt antialgemiddel ;)

 

Lykke til du!

Lenke til kommentar
radissen ar laget av kopper så rust er det ikke

som nevnt ovenfor er det sikkert alger (har du brukt forstveske/antikorrosjon?)

jeg brukte litt av hvert, litt vanlig vann, isoproanol, greenmotoin (eller hva det heter) og destilert vann, en god mix.... hehe nejda.. men hovedsaken er at tanken min ikke har lokk så masse av vannet fordamper, og har da bare fylt på med vanlig vann..

 

gammelt bilde...

Endret av soink
Lenke til kommentar

Som en liten sidekommentar.. Det er ikke vits i å bruke destilert vann hvis du fyller på med springvann etterpå...

 

Hvis du Trenger å fylle på vann senere, bruk destilert vann.. Alger kan vokse opp ekstremt fort under riktige forholdene.. Husk at det lunkne vannet, ca 35 grader, er perfekt gromiljø for både alger og bakterier.. Så vær nøye med hygienen..

Lenke til kommentar

Hvor lenge kan du bruke springvann før det er skadelig?

Jeg har brukt det i en uke, men har tømt alt nå.

Er redd for at det skal gå til h******e med raddisen min.

Er et varme register fra en bil.

Er denne raddisen laget i noe uvanlig materiale, eller er det bare å bruke destilert vann (eller spring vann??) og 10-15% kjølevæske (frostvæske?)?

Lenke til kommentar
Hvor lenge kan du bruke springvann før det er skadelig?

Jeg har brukt det i en uke, men har tømt alt nå.

Er redd for at det skal gå til h e l v e t e med raddisen min.

Er et varme register fra en bil.

Er denne raddisen laget i noe uvanlig materiale, eller er det bare å bruke destilert vann (eller spring vann??) og 10-15% kjølevæske (frostvæske?)?

Bruk springvann med 10-15% Frostveske.

Husk at det er det som blir brukt på en bil ;)

 

Har selv brukt springvann med ca 15 % frostveske nå i 1/2 år og det er ingen antydning til noe algevekst o.l..

Kjøler like bra enda..

 

Men gidder du å kjøpe destilert vann så er det best.

 

Raddisen din er laget i kobber

 

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...