Gå til innhold

Trenger hjelp med å bringe tilbake filer!?


Anbefalte innlegg

jeg skulle lagge sammen to partisjoner sammen og dette gjorde jeg ved at jeg brukte oppstartsdisketter til Partision Magic 8. Midt under sammenslåingen så hang pcen seg og nå ser jeg ingen av partisjonene i windows!! men jeg ser dem med oppstartsdiskettene, men der står det at de er skadet!!!

Problemet mitt er at jeg hadde veldig mange viktige filer på den ene partisjoene!!!

Så er det noen programmer eller bedrifter jeg kan bruke som kan bringe tilbake disse filene!!!!

PLEASE HJELP MEG!!! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei !

 

Skulle formattere hoveddisken min (240 GB RAID) her om dagen, men klarte å formattere den eksterne disken (250 GB) USB 2 der all backup'en min lå !!

 

Fikk sjokk og full panikk da jeg oppdaget hva jeg hadde gjort.... krise....

 

Men hadde hørt at det fantes programmer som kunne gjennopprette en formattert disk, men fantes det noen som også kunne gjennopprette disker som var repartisjonert og formattert ??

 

Lette febrilsk på nettet og fant endel artikler om gjennoppretting.

 

Prøvde først med Norton Diskdoctor, men uten hell.

 

Leste videre at man som regel ikke skal prøve med forskjellige program da dataene kan bli borte for godt.

 

Fant så en artikkel som et program som heter GetDataBack fra Runtime Software.

 

Dette programmet overrasket meg. Ikke bare klarte det å gjennopprette de slettede og formatterte partisjonene, men det fant også de første partisjonene som disken var formatert med da den var ny !!

 

Programmet kommer i to versjoner, en for FAT filsystem og en utgave for NTFS filsystem. Last ned den versjonen som passer filsystemet ditt.

 

NB: de filene du skal gjenopprette krever en annen disk, du kan IKKE gjenopprette filene på den disken du skal berge. Og selvfølgelig må den disken du skal lagre de gjennopprettede filen på ha plass nok.

 

Programmet bruker lang tid på å scanne disken først, sector for sector. På min disk (250 GB) tror jeg faktisk det tok ca. 12 timer.

 

Men etter denne ventetiden fant den faktisk hele disken !

 

Noen enkle museklikk og jeg kunne starte gjennopprettingen mappe for mappe.

 

Den klarte og gjennopprette 98 % av de gamle dataene mine, noe som er MEGET bra.

 

Jeg vil på det sterkeste anbefale dette programmet !!!

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...