Gå til innhold

17 nye kamera fra Canon i år!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

He-he ser ut som Canon vil ta tilbake førsteplassen fra Sony.

Konkurransen er bra for oss fotointeresserte, dette vil gi oss masse lekre nyheter.

 

Det var ikke så bra at marginene er blitt så små at de mindre aktørene taper penger, dette kan gå utover mangfoldet på sikt.

Det er tjener ingen på (unntatt de store som blir igjen) .

Lenke til kommentar

Enig i at vi ikke er tjent med å ha kun et par store produsenter. Men 17 nye modeller betyr at vi kan vente oss mange spennende nyheter, og konkurentene må slippe nye modeller for at deres modeller ikke skal bli betraktet som "gårsdagens vare".

 

Alt i alt så tror jeg vi forbrukere er mer tjent med at Canon lover 17 modeller, enn at de hadde lovet oss f.eks 5...

Lenke til kommentar
håper virkelig canon begynner å lage kameraene med mass-storage device så de kan brukes som harddisk og slipper innstallasjon på alle pcene det skal brukes på...

Det har de vel (delvis) gjort, på 300D slipper du å installere noe, den kommer opp som en MSD...

Lenke til kommentar
Bør vel komme en "G6" snart

Enig, men mulig de hopper rett opp til G8? Eller at G6 kommer med 8 megapixler da... men de hoppet jo over G4, for å få siste tall til å stemme med antall megapixler, så... Uansett så har G5 stor nok bildebrikke til å tåle 6 megapixler, men med 8 vil den vel få samme problemene som andre 8 megapixel kamera... høyt støynivå på grunn av for tette og små pixler.

Lenke til kommentar
Enig i at vi ikke er tjent med å ha kun et par store produsenter. Men 17 nye modeller betyr at vi kan vente oss mange spennende nyheter, og konkurentene må slippe nye modeller for at deres modeller ikke skal bli betraktet som "gårsdagens vare".

 

Alt i alt så tror jeg vi forbrukere er mer tjent med at Canon lover 17 modeller, enn at de hadde lovet oss f.eks 5...

Hvis Canon kommer ut med 17 gode kameraer er jeg enig.

Men det er bedre å komme ut med 5 skikkelig bra kamera enn 17 halvgode.

 

Eksempelvis kan nevnes canon's 2 nye videokameraer optura 30 og 40 som får dårlig kritikk på Camcorderinfo.com, og det foregår en sterk diskusjon i USA om kvaliteten.

Kan også nevne Sony's nye kamera HC85 der det er gitt ut flere kamera som muligens har en produksjonsfeil.

Lenke til kommentar
Grunnen til at de hoppet over "G4" var vel at "G4" uttalt på flere asiatiske språk betyr "død"?

 

Hva med en "G6 IS" med 6 megapiksler, rask autofokus, og bildestabilisator, det har vel potensiale for suksess?

Ok... da slo de kanskje to fluer i en smekk der da. G3 hadde jo fire megapixler. Neste utgave skulle få fem, og kalle den G4 hadde jo vært like dumt som at G3 har fire megapixler. Greit å hoppe over G4 av flere årsaker da.

 

Takk for triviell og morsom informasjon :-)

 

G6 IS høres interessant ut, så lenge den ikke blir større. Mange av de halvproffe 8 megapixel kameraene er for store for mitt bruk. Til slikt har jeg analogt speilrefleks... ingenting slår den kvaliteten :love:

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...