Andreaz69 Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 HEI! Har en bærbar til låns her, som eier ikke lykkes å få opp i netverk. Det er en HP Pavilion ze5200. XP home SP1 Den har innebygget både TP-netverkskort og trådløst. Her hjemme har jeg bare en trådrouter (som tar imot alle andre maskiner på besøk uten problemer) men denne maskinen jeg holder på med nå får ikke tildelt IP. Lamper lyser som de skal, og kabler er byttet mange ganger. Alt ser OK ut i HW manager. Har sjekket at ikke XP sin "brann"mur står på, og ellers disablet alt annet som ikke må kjøres. Alikevel får jeg ikke IP på den. Har forsøkt å kjøre statisk (har NGT her) men heller ikke det lykkes. Har søkt opp og ned HP sine sider etter nye drivere, men ikke funnet noe annet enn en oppdatering til det trådløse. Noen som har noen gode forslag??
Rufati Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Hadde samme problem på en stasjonær. Kjørte systemoppretting for å fikse den, men vet ikke om det er samme problemet. Du har prøvd dette? Kjør->Cmd-> ipconfig /Release ipconfig /Renew Verdt er forsøk.
reybr Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Hvilken feilmelding får du når du kjører 'ipconfig /renew'?
knokle_85 Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Du sier ingenting om dhcp.. Har du sjekket at den står på dhcp, og at ingen har satt en ip på den? skriv ipconfig i command shellet for å se om den får tildelt en ipadresse. Hvis ikke, prøv ipconfig /renew
Andreaz69 Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Skrevet 11. juni 2004 ipconfig release og renew er kjørt ørten ganger dhcp står på i routeren. Har forsøkt (som sagt) med andre PC'r, og de kommer på med en gang. Har kjørt inn et pcmcia wlan kort i den nå, og testet med det. Finner AP (mange andre også, naboer...) men klarer ikke å få tildelt IP. Har testet kortet i en annen laptop, og det fungerer med en gang. Det er ingen direkte feil på maskinen, ingen feil i hw-oppsettet (rapportert av win) eller noe annet som virker rart. Det eneste er at den ikke klarer å få IP på noen form for nic. Ang. feilmelding, får beskjed om at "Det ble forsøkt en operasjon på noe som ikke er en kontakt." IP på kortet nå er 169.254.xxx.xxx ... så den har tydligvis ingen kontakt med resten av verden...
bytes Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Har du sjekket at nettverkstilkoblingen på den bærbare er satt opp til å motta ip automatisk?
abdobe Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 ipconfig release og renew er kjørt ørten ganger dhcp står på i routeren. Har forsøkt (som sagt) med andre PC'r, og de kommer på med en gang. Har kjørt inn et pcmcia wlan kort i den nå, og testet med det. Finner AP (mange andre også, naboer...) men klarer ikke å få tildelt IP. Har testet kortet i en annen laptop, og det fungerer med en gang. Det er ingen direkte feil på maskinen, ingen feil i hw-oppsettet (rapportert av win) eller noe annet som virker rart. Det eneste er at den ikke klarer å få IP på noen form for nic. Ang. feilmelding, får beskjed om at "Det ble forsøkt en operasjon på noe som ikke er en kontakt." IP på kortet nå er 169.254.xxx.xxx ... så den har tydligvis ingen kontakt med resten av verden... Hei, Jeg har samme problemet som deg. Jeg leste ett eller annet sted at dersom noen har på broadcast av nettverksnavnet, så kan det forstyrre din pålogging. Dette gjelder XP etter SP1. Løsningen skal derfor være å slå på broadcast av SSID (anbefalses av MS), eller alternativt benytte driver fra Wlan adapterprodusenten. Om dette fungerer har jeg ikke forsøkt ennå. Jeg oppdaget også at min bærbare hadde innstilligen "b" istedt for "G" som default, selv om det er et bakoverkompatibelt G kort. Settingene til kortet kan altså også være galt satt opp.
agvg Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Ang. feilmelding, får beskjed om at "Det ble forsøkt en operasjon på noe som ikke er en kontakt." Du trenger kanskje en socketfix, spybot har dette i nyeste versjon og det finnes noen du kan laste ned for det samme.
Thlom Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Enig med agvg. Men, sjekk om det står noe interesant Event Viewer, kan være du finner problemet der.
reybr Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Ang. feilmelding, får beskjed om at "Det ble forsøkt en operasjon på noe som ikke er en kontakt." Du trenger kanskje en socketfix, spybot har dette i nyeste versjon og det finnes noen du kan laste ned for det samme. agvg har helt rett. Det er Winsock oppsettet på maskinen din som er ødelagt Last ned og kjør lspfix fra denne adressen og alt er i orden igjen. http://www.cexx.org/lspfix.htm
Andreaz69 Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Skrevet 11. juni 2004 Nice try Men det hjalp ingenting.. har kjørt Norton med siste definisjonsfiler. Ad-aware og BPS search and destroy. LSP fix (som ble linket) og den som følger med BPS... still no net
r_k Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Har du testa å lagt inn ip manuelt? Bare for å sjekke om det funka da?
Andreaz69 Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Skrevet 11. juni 2004 (endret) Ang. DHCP: Ja, både når jeg har aktivert trådløst, eller forsøker via kabel. Statisk ip: ja, testet, no luck der heller.. Endret 11. juni 2004 av Banderaz
Andreaz69 Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Skrevet 13. juni 2004 Finnes det noen måte å bare installere TCP/IP på nytt? At jeg fjerner protokollen helt fra maskinen, og må installere den fra nytt via CD. Kan jo hende den som ligger på maksina er deffekt. Hvor finner jeg så den?
reybr Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 (endret) Du kan ikke fjerne TCP/IP fra en XP maskin, men du kan resette den. netsh int ip reset resetlog.txt Men jeg synes det var litt rart at lspfix ikke virket. Er første gang jeg har vært borti det problemet uten at den har løst det. Så det er store muligheter for at du må formatere harddisken. Hvilken feilmelding får du når du kjører ipconfig /renew nå da? Er det samme som tidligere? Endret 13. juni 2004 av reybr
Andreaz69 Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Skrevet 13. juni 2004 Ja, samme feilmelding. Statisk IP hjalp ikke. Men, jeg kan pinge adresser hvis jeg har statisk ip. Hvorvidt det faktisk er den adressen jeg treffer, det vet jeg ikke, men jeg får iallefall pingreply. Og ms forandres utifra hvor hardt jeg kjører min andre maskin på nettet, så da vil jeg si at det er relativt stor sansynlighet at det er en ekte ping jeg får tilbake. Men klarer ikke å komme ut f.eks via www hvis jeg skriver IP til måladresse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå