Gå til innhold

Koble pc til plasma tv


torsk

Anbefalte innlegg

Jeg vil koble min pc til tuneren til plasmaskjermen i stua. Problemet er at det er så dårlig kvalitet ved bruk av video kabler (s-video). Det eneste tuneren har som inngang i tillegg til scart og s-video er "Y/Pr/Pb" (En grønn, en gul og en blå RCA).

 

Etter litt surfing kom jeg over denne,som virket som midt i blinken. Desverre funket det ikke :cry:

 

Etter en nærmere titt i manualen til tuneren fant jeg ut at det står:

Do not connect a computer with TTL output (5v) to this set.

 

Noen som vet om feilen ligger her? Kunne gjerne tenkt meg forslag til løsning også :yes:

Endret av torsk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikker på hva den kabelen er tenkt til, utgangen på PC er RGB, ikke komponent (Y/Pr/Pb). Så det vil ikke virke.

Du vil nok uansett ikke få så veldig bra bilde, men det kommer an på hvilken plasma skjerm du har. Min har VGA inngang, men med 848x480 oppløsning så er bildet ikke så mye å skryte av for Windows.

Lenke til kommentar

Det er en Panasonic skjerm, og kvaliteten er som sagt god når jeg kobler pcen rett til tven. Det dumme er at jeg ikke kan ha tuneren tilkoblet samtidig som pcen.

 

Det funker ikke å nappe ut tuneren heletiden når jeg skal bruke pcen og omvendt.... :ermm:

Lenke til kommentar
Ved pc bruk på en plasma så er det veldig lett å få innbrenning på skjermen,bare vil si dette til deg.

Ikke noe korslig å få innbrenning på noe så dyrt.

I know! Pcen vil kun bli brukt som dvd og divx spiller, så jeg regner med at det går greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...