oblivian Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 (endret) Hvordan er det egentlig for tiden? Er det lenger noen e-post klienter som ikke støtter HTML? Og i såfall er det mulig å sette opp utgående eposter til å vise en tekst-only version hvis mottager ikke har e-post leser som støtter HTML? Endret 10. juni 2004 av oblivian
reybr Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 Aner ikke om det er mulig, men tviler sterkt på det. Men hvorfor i allverden skal man absolutt bruke HTML i mailer?. Går da helt fint å skrive en mail uten alt dilldallet.
oblivian Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Skrevet 10. juni 2004 Generelt så holder deg selvfølgelig lenge med ren tekst, men av og til å så må ihvertfall jeg sende i HTML-format. Men hvis det kommer frem som garble til halvparten så er jo seff hele poenget borte.
Tanguero Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Må og må.... Anbefaler at du legger html sakene dine på en webserver og mailer URLen i stedet
reybr Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Jeg mener ihvertfall at det er bedre legge ved en link i stedet. Jeg sitter ofte og leser mail fra et linux shell og det er en del mailer som ikke er så lette å lese
agvg Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Ja... Du mener vi "er der" fremdeles? ja, fordi rein tekst er hva mail dreier seg om så lenge du som avsender ikke vet med 100% sikkerhet hva mottager har av mailklient og linje.
Shetil Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Det aller fleste bruker vel Outlook Express/Outlook/webmail så å sende HTML går bra i det fleste tilfeller. Men det kommer helt an på hvor viktig eposten er og hvem mottakerne er. HTML generelt er en uting i e-post, og moderne e-post klienter har muligheten til å fjerne enkelte HTML elementer eller bare vise e-post i tekstformat. Dette kan eksempelvis hindre spammere i å få vite om din e-post konto er aktivt brukt eller ikke. Det er mulig å sende e-post som HTML og tekst samtidig. Jeg bruker Thunderbird og der har du den muligheten. Thunderbird kan også huske hvilken format mottakeren foretrekker (tekst/HTML). Hovedregel: Ikke bruk HTML! Tilleggsregel 1: HTML til tekstformattering er greit, bilder er ikke greit. Tilleggsregel 2: HTML kan brukes når du kjenner mottakeren og mottakeren synes HTML er greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå