Gå til innhold

Posten = Slurvete


Anbefalte innlegg

Det er slett av postkontoret å la en pakke ligge i flere dager uten å sende ut hentelapp.

I Norge så er pakke post slik at det tar 2-5 dager å få den, så om du bestiller en onsdag of ikke får den før etter helga er bare sånn det er og er gjengs over hele fjøla. Minimum 5 dagers ventetid er mitt motto. Men skjønner det er irriterende å ikke få pakker til helg osv.

:roll: Da får man bare bestille litt tidligere... :yes:

Sant det, men det er fortsatt sløvt å ikke sende ut hentelapp. Men alle burde være oppmerksom på postgangen før de bestiller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Presisering, men ikke bortforklaring:

Hentelapper på pakker blir sendt fra siste sorteringssentral pakka er innom og ikke fra postkontoret som mottar pakka. Postkontoret sender derimot ut en duplikatmelding etter én uke.

Tror Posten vil sette pris på tilbakemelding om manglende adressekort. Da blir det lettere å avgjøre om det er "random uflaks" eller et repeterende fiksbart mønster.

Lenke til kommentar
Posten HAR konkuranse.

Det eneste de har monopol på nå er frankerte brev opptil 100g.

Feks Komplett har full mulighet til å bruke feks UPS istedet.

 

my fault...

Tenkte ikke bare på pakker.. men brev under 100g og..

 

bla linjegod, troll post, osv kan jo også brukes til å sende pakker..

Men desverre så alt for skjeldent brukes dem..

Her er det jo noe web butikkene bør fundere litt over..

Lenke til kommentar

Uff, alle nettbutikker bør ha en ordning slik at man skal kunne hente pakken sin på lageret deres (med forskuddsbetaling). Det hadde vært tøft :D

Muligens litt mer ekstraarbeid for de lageransatte, men gjett om det hadde blitt mange kjøreturer på meg! :thumbup: (ikke det at jeg har lappen eller no ennå, men når jeg får meg den;))

 

 

Edit: Jeg stoler aldri på hentelapper. Det har skjedd 1 av 3 ganger at jeg har fått hentelappen samme dagen som nettspor viser at pakken har ankommet mitt postkontor (og de gangene jeg ikke har fått den, har ikke pakka ankommet seint på ettermiddagen, da har den ankommet i 10-tida).

Sjekker nettspor, når pakka er fremme, noterer jeg de siste sifrene, skriver navnet mitt på en lapp, og setter kursen mot postkontoret :D

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar
Er drittlei hele posten,,,,De er sløve og treige og burde vært nedlagt (med lov)!!!

Går like raskt å få varer med UPS fra Japan!!!

Min post eller Posten som i "postverket"?

:p

 

Dessuten: til vi har noen bedre og billigere alternativer, skal tante Gudrid sende deg ullvottene dine via Kuala Lumpur? Ikke generaliser for mye. Som trådstarter må jeg si meg enig i at Posten kunne vært mye bedre organisert osv, men det funker heldigvis nogenlunde. Noen postkontor er "kjempeål'eite", mens andre er virkelig "sirumpede" og med "hattkall"-aktige holdninger til jobben..

Se det på den lyse siden. ;)

 

Men Posten er slurvete, absolutt.

Endret av The.Arisen.One
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...